torsdag 19 maj 2011

mammagrupp


I tisdags skulle jag och Molly till BVC och träffa 5 andra mammor och deras små bebisar som alla föddes feb/mars. Jag hade noga valt kläder till Molly (bytte 3 gånger) och mig själv för att få till ett bra första intryck. Eftersom vår föräldrargrupp från MVC var KATASTROF och nej jag har inte fått något mail och inte skickat heller..Förvånad? knappast :) Jag hade även dagen till ära fått fram mitt IDsmink, letat upp en mascara och puffat in mitt nya "power powder" i håret. Jag var redo. Då ringer syrran och vill komma och hälsa på + ta med lunch. Inget man tackar nej till och eftersom jag var praktiskt taget klar och bara inväntade klockan så tyckte jag att de 45 minuterna jag hade tills jag var tvungen att gå kunde tillbringas med trevligt sällskap. De trevliga 45 minuterna med syrran gick alldeles för snabbt men vi hann med allt utom kakan. Ca 20 över ett var jag redo och styrde vagnen mot södertull. Redan vid hissen fick jag kontakt med en mamma som undrade var vi skulle vara och vi småpratade och visade våra bebisar för varandra. Yeah! redan en trevlig mamma så det var genast 100 gånger bättre än förra gruppen. Vi letade oss ner i källaren och fram till rummet där vi skulle vara. På en filt mitt i rummet sitter 3 tjejer med sina små bebisar på golvet. Jag hälsade på mammorna till Anton, Arvid och Alvin och redan vid första blicken tänkte jag att det här kommer att bli jättebra... och.. dadada.. det blev det!!! hur trevliga som helst och alla klickade genast. Ser så fram emot första träffen att jag kollade min mail flera gånger på kvällen så att jag inte hade skrivit fel adress på lappen. Träffen fortsatte och vi fick höra allt om vaccinationerna som ska komma och sen fick vi även berätta om vår första tid som mammor. Efter Ylwas intro och faktaberättande så var hon klar och vi fick vi klara oss själva. Det var 2 tjejer (inkl Molly) och så A-ligan med killar, den sjätte mamman dök aldrig upp. Molly låg snällt på filten med de andra och charmade med sina stora ögon, sitt leende och småjollrande. Vi mammor började prata om både det ena och det andra och helt plötsligt så ser jag hur den ena pappa (den enda pappan) sträcker sig mot Molly och säger -Nä, nu får jag nog rycka in.. Jag tittar ner på filten och ser att Molly har fått ett rejält grepp om lilla Sagas blonda kalufs.. ojoj.. det var ju inte så bra. Att hon lite tidigare kräkte på filten där lilla saga nu låg gjorde ju inte saken bättre. Men jag tror att vi blir bjuda till nästa fikaträff trots allt..

// Sandra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar