söndag 1 maj 2011

bröllop


I fredags så skulle jag och Molly gå på bröllop. Ett kungligt bröllop. Vi körde hem till mamma och intog position framför teven. Svt:s sändning föll oss inte alls i smaken så vi tittade på Danmarks kanaler. De visade bröllopet på båda sina kanaler. Dom kan man lita på när det gäller att hålla koll på kungligheter. Kaffe, bullar och gott pålägg plockades fram och hattar och olika kändisar granskades noga. Lite besviken att producenten inte visade när Vickan och Daniel gick in i kyrkan utan att vi fick följa bilen med Charles och Camilla istället. nja.. men när vi fick se bruden så var det hela bra igen. Såååååå fin hon var! Jag gillade klänningen jättemycket och håret och slöjan.. ja hela hon var så vacker. Längtar så till nästa bröllop vi ska gå på. Det är så speciella fester och alla är så lyckliga och fina. Ibland (eller ganska ofta) så tänker jag tillbaka på mitt eget fantastiska bröllop. Det var perfekt ner i minsta detalj, skulle inte vilja ändra på något om jag skulle gjort om det igen.

Efter kyrkan, färden till slottet och pussen på balkongen så var tv-sändingen mer eller mindre slut och vi skulle på andra äventyr. Center syd skulle få ett besök och vi började med leksaksaffären Jättekul. Mamma och pappa gav Molly ett babygym i 2-månaderspresent och nu skulle det inhandlas. Hittade världens sötaste med en stor kanin på..supernöjd. Efter jättekul så sov Molly och då tänkte vi passa på att ta en runda inne på center syd oxå. Mamma tog molly i vagnen och gick medans jag tog bilen och parkerade på andra sidan gatan. Jag parkerade och gick mot ingången. På en bänk utanför satt två personer och jag hörde ett "Heeejj!" och tittade mot bänken. Tjejen som jag mötte som var på väg ifrån ingången tittade oxå upp mot tjejerna på bänken och vi båda började vinka lite som att det var till nån av oss. Jag hann att tänka oj pinsamt!!! det kanske inte var till mig, men så hör jag "Hej Sandra!!!" och då började jag vinka ännu mer bara det att det gör andra tjejen oxå!!. Visade sig att vi båda hette Sandra och kände tjejen på bänken! vad är oddsen för det. Riktigt roligt blev det :)
Väl inne på Center syd så blev det lite snabbshopping eftersom Molly skulle kunna vakna när som och vilja ha mat. Hann med att hitta 1 kjol, 1 linne och 2 byxor innan molly började bli lite kinkig och vi fick åka hemåt igen.

Tack Tack mamma för en jättetrevlig dag och alla sakerna vi fick!
Molly gillar verkligen sitt gym och ligger och tittar och jollrar till alla sakerna som hänger ner.


// Sandra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar