söndag 25 oktober 2009

veckan som gått


Veckan som gått har varit mycket hussnack... pris hit, banken dit, värdering, nytt pris.. bla bla..men vi har inte accepterat deras pris, eller rättare sagt vi har inte accepterat deras utan sagt vad vi är beredda att lägga. Vi ger dom tre dagar sen kommer de att ringa och säga att vi får det ;) eller så kommer huset ut till mäklare och då har vi en chans till. 

Torsdags var det pysselkväll hos anna. Jag och syrran kom och vaxduken placerades på bordet.. men vad hände.. det tisslades och tasslades så mycket att det knappt blev något pysslat.. men fika hann vi med :) 

Fredagen var det handboll för hela slanten!! Både Lugis damer och herrar hade match och vi och christian köpte dubbelbiljett till båda matcherna. Jag joinade killarna på viggos och sen åkte vi till Färs och frosta hallen. Vi var ju sena och kom lagom till andra halvlek i damernas. 18-18 i paus men ganska snabbt så drog kroppskultur ifrån och vann med hela 6 mål. Till herrarnas match träffade vi på anna och Henrik och henriks familj som hade varit i stan och ätit och skulle avsluta kvällen med handboll. Vi gick till andra delen av hallen och hamnade på sponsorläktaren (!) Matchen var spännande.. kanske inte så välspelat med mycket slarv men lugis målvakt var fantastisk. Till andra halvlek så flyttade vi vidare och hamnade då på pressläktaren (!) mot slutet av matchen var det jättejämnt och hallen kokade!! det var så spännande och när lugi gör 26-24 när det var 1 minut kvar trodde alla att lugi skulle klara det... men icke..snabb reducering av sävehof. 17 sek kvar tar lugi time out, 5 sekunder kvar tar kanten läget, inte den bästa timingen!! hela hallen skriker NEJ!!!! målvakt räddar och passar Fritzon (som stått på halva plan sen time outen) ..denna fantastiska Fritzon får in bollen när det är 2 sekunder kvar.... snack om antiklimax. men som sagt sjukt spännande. 


Lördagen hade jag och Hanna roadtrip i Malmö. Stoff och stil, Ilva och nya ikea besöktes. STORT var det men annars som vilket ikea som helst. Vi fortsatte mot Burlövs center där vi kollade in Dans flickvän på Kicks och shoppade lite kläder. Hittade en sjukt fin klänning på Kappahl, otippat, som jag ska ha på mammas surpricekväll + båda tetrapaks julfester och kanske nyår oxå.. sjukt nöjd. På kvällen hade Henrik lagat en fantastisk middag och efter den så gick vi på bio och kollade på Bröllopsfotografen. Var helt ok.


Söndag och dax för yddingeloppet 6 km. Henrik bestämde sig för att inte vara med då hans hosta har hållt i sig hela veckan. Ringde Mange och hörde men han skulle inte med pga ryggproblem. Tobbe hade kastat in handduken i veckan eftersom han var sjuk och på morgonen fick jag mess av anna o henrik att de valde järavallen istället för yddinge. Så det var jag kvar och Catharina som jag övertalade på jobbet att hon skulle följa med.  Det var verkligen inget trevligt väder, regn och rusk hela dagen och det var duktigt lerigt när vi kom fram. Hämtade ut nummerlappen och kom på att det var nog bra att gå på toa innan loppet. Den som hade beställt 4 bajamajor till 1500 löpare hade nog fått en tankevurpa i just det avseendet. När det var 5 minuter kvar stod vi fortfarande i kö (då hade vi redan stått i en halvtimme) så vi frågade snällt om vi fick gå före de 4 som var före, de skulle springa 12 km som startade 10 minuter senare än vår start, och det fick vi. 2 minuter innan start stod vi beredda och kunde springa iväg när skottet gick. 40 min 55 sek senare var jag i mål!!  Catharina kom in på finfina 49.45.

Här är vi glada och lyckligt ovetande hur jobbigt det skulle bli...




Jag 100 meter innan mål




Bestämde att jag skulle köpa mig en fin björn borg väska som jag hittade i en affär i lund om jag var duktig och  sprang under 40 min.. surt sa räven.... 


Nu ska jag fortsätta sy kanindräkt och sen ska det bli äppelkaka

//Sandra 






2 kommentarer:

  1. Vi är super stolta över dig och tycker allt att du är värd väskan i alla fall :)

    // Familjen Klöfver

    SvaraRadera
  2. Precis vad jag tänkte!!

    // Annika

    SvaraRadera