söndag 11 oktober 2009

Big Bowl och Kalas






Fredagen var dagen då MA-mästare i Bowling skulle koras. Av någon anledning så var det jag som skulle hålla i alla trådar. Det var många trådar! Vem vill följa med? vilken dag? när? var? festmeny eller buffé? lottning av lagen?
men eftersom jag är expert på att fixa fester så blev det naturligtvis succé :)
Vi var 15 pers från jobb som var glada och pigga på att spela bowling denna fredag. Vi hade delats in i tre lag på tre banor som skulle spela i 2 timmar. Första rundan vann jag, finfina 154 poäng som tom räckte att spöa elitbowlingspelaren Martin. Han kom senare igång och satte rekordet på 257 poäng! 2 timmar gick otroligt fort och vi fick fortsätta en trappa upp för att äta en bit mat. Vid elva hade vi skvallrat färdigt om alla övriga tetra pakare o var redo att åka vidare.





Noel fyllde 8 år och det skulle firas på skogsharevägen. Henrik hade åkt dit klockan sex och jag anlände strax efter 23. God mat och trevligt sällskap (fick smaka en bit av den smarriga chokladtårtan i efterhand). Jag kom alldeles i lagom tid för kortspel. Första rundan vanns av maken och nästa av en halvsovande Noel. Kul kul :)  Halv tre gick vi och la oss och ställde klockan på halv nio. Golf skulle spelas lördag förmiddag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar