måndag 11 juni 2012

idag hände det..


Idag var dagen. Idag hände det. det som jag bävat för ganska länge. det som jag visste var oundvikligt. det som skulle hända förr eller senare....

en megastoräckligfetskogsspindel tog sig in i huset.

Var ganska tacksam att jag hittade den i vasken i köket. Den kunde liksom inte ta sig runt obehindrat i huset, utan var liksom fast i vasken. Thank god! Tänkte att jag skulle låta den vara där tills henke kom hem men det kändes inte bra. Att ta upp den och släppa ut var helt ute ur bilden. Spindeln skulle dö! Jag hade kastat lite vatten på den så jag visste att den levde.. crap.. men jag såg min chans när den gömde sig lite fint under den stora gratängformen som även den fanns i vasken. Inom några sekunder så såg jag mig själv vinkla formen och tryckte till. Snabbt för alla djurvänner, den led nog inget alls. det var mer jag som led. Det riktigt krasade och knakade till... blääääää..... liket får henke ta hand om. Jag går inte nära vasken mer.....

// Sandra

2 kommentarer:

  1. Du vet väl att dom alltid kommer i par ;)

    //Johan

    SvaraRadera
  2. Jag har oxå hört det! men just då så intalade jag mig att det är bara en myt ;) har även hört att var man än befinner sig så har man alltid minst 1 st spindel mindre än 1 meter från sig...

    SvaraRadera