tisdag 13 september 2011

tisdag



Idag har Molly ätit en hel portion med gröt! Jag är mer än nöjd. Hon har dessutom fått behålla allt i magen och inget kräk, alltså ganska säker på att hon är mjölkkänslig. Kul jul liksom. Men 60 % av de barn som är mjölkkänsliga växer från det efter 3 års ålder. Hoppas hoppas.
Vi har även fått ett samtal från Kerstin så nu är vi med i sånggruppen på måndag. Det jag skulle tänka på var att de inte tog kort för fikan utan jag var tvungen att ha med mig en tjuga för kaffe och kaka. Tydligen var detta ett stort problem då de flesta kom och viftade med sitt visakort och var helt oförstående att de inte tog kort i kyrkan! Okaj, då vet vi det.
11.30 så var vi på väg till parken för att gympa. Det gick bra även om regnskyddet åkte på och av säkert 4 gånger på vagnen under passet och sista övningen fick göras under skydd av träden. När vi väl var klara slutade det att regna. Denna gången gick vi alla till statsparkscafeét och käkade lunch. Så nu har jag 3 nya mammatelefonnummer i min mobil. Gött.
När vi väl var hemma igen så blev det mat för snäckis, städning och muffinsbakande. Helena kom på besök på eftermiddagen och vi fikade på kaffe och citronmuffins medans det senaste gicks igenom. De ska åka till solen på torsdag så jag hoppas de får en underbar semester.

I fredags fick vi våra TOLO papper.
Tillverknings och leveransorder på huset.
Det fick firas! Jag och Molly försöker göra vårt bästa för att förhindra Lunds butiksdöd så vi gick till den nyöppnade Macaronbutiken i stan.
6 macarons för 45 kr.
Prisvärt? ingen aning men de var väldigt goda :)


// Sandra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar