torsdag 8 september 2011

musik


Idag har vi införskaffat leksaker till Molly. Är ju ganska tråkigt att bara sitta i babysittern och glo på morsan. Det blev en popuppmojäng (sån man trycker på en knapp så poppar en gubbe upp) en Mimmi mus skallra som man fäster i bordet med sugpropp, pussel (vet att det kanske är i tidigaste laget men det var billigt) och så två olika bitringar som man kan kyla ner.

Gnälligheten var nog värst idag. Molly var mycket gladare igår när vi var hemma hos mamma och hälsade på så jag trodde att det skulle vända men icke. Ringde tom till BVC och undrade en massa över denna plötsliga gnällighet. Tror att det är tänder, men de lyser med sin frånvaro. För att liva upp tillvaron så lyssnade vi på barnvisor på spotify och det var ganska roligt tyckte både Molly och jag. Jag kunde sjunga med på förvånandsvärt många. Törnrosa, en kulen natt, sjörövar-Fabbe, Rövarnas visa, lille katt och många fler. Blev så biten att jag kollade upp var de hade sångstund och det hade de i allahelgonskyrkan. De började redan förra måndagen men jag tänkte höra om vi kunde hoppa in.

Nattningen går ju sådär.. ibland går det bra och Molly somnar av sig själv efter 54 rullningar och 98 dadada och hör och häpna lite vaggvisa från min sida. Ibland är det storskrik och tårarna sprutar så mycket att det enda som funkar är att henrik får ta en runda med henne i vagnen. men men vem har sagt att det ska vara lätt....

// Sandra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar