måndag 12 september 2011

telefontid


Idag tänkte jag och Molly åka på babysångtund mellan 9.30 och 11 i Allhelgonakyrkan. Föranmälan krävdes men eftersom Kerstin (som man skulle kontakta) hade telefontid måndag och torsdag mellan 8.30 och 9.30 så skulle ju en anmälan vara ganska lätt. Trodde jag ja. 8.30 ringde jag Kerstin. Ingen svarade. 5 minuter senare ringer jag, ingen svarar. Denna gången pratade jag in ett meddelande att jag ringde för att höra om det fanns plats på Babysången och om hon kunde ringa tillbaka. Ingen ringer. 10 minuter senare ringer jag igen. Ingen svarar. Hör på hennes telesvar att hon även har ett mobilnummer som man kan ringa. Ringer mobilnumret. Avstängd. Ringer var 5 minut tills klockan är kvart över 9. Ingen svarar på den vanliga telefonen eller mobilen. Nu är det ju inte lönt att ringa mer eftersom det minst tar en kvart att gå till kyrkan. Varför ha en telefontid om man inte tänker svara i telefonen just den timman???????? Kan ju tycka att kyrkan borde vara lite angelägen om att få folk dit men tydligen inte. Får se om hon ringer tillbaka under dagen så kanske jag kan anmäla mig till nästa måndag eller så får jag hålla tummarna att hon kanske har tid att sitta vid telefonen på torsdag.

// Sandra

2 kommentarer:

  1. Japp! Snart går flyttlasset norrut. Till huvudstaden närmare bestämt =) Ska börja jobba på ett spa nu på lördag faktiskt. snabba puckar
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Det är faktiskt min snuttis fel att vi flyttar =P
    Han fick ett bra jobberbjudande och tackade ja. Det passade att jag precis slutat skolan och letade jobb, så jag skickade ansökningarna till Sthlm istället för Malmö =)
    Vi har en lånelägenhet i ett halvår. Måste få sålt den vi har innan vi kan köpa ny lya.

    SvaraRadera