torsdag 22 september 2011

sångstund x2


I måndags var vi på sångstund i allhelgonakyrkan. Dagen började tidigt! halv 7 vaknade snäckan och gick upp med Henke. 9.30 skulle vi vara på sångstunden som varade till 11. Tänkte att hon kunde sova lite när vi morgonammade. Vill egentligen inte att hon ska göra det utan sova en ordentlig förmiddagslur men oftast så slumrar hon till men icke denna morgon. Kom på att jag går lite tidigare och en omväg så kan hon sova lite på vägen. Ville hon somna? icke... tänkte att detta kommer att bli katastrof och ingen morgonbaj hade kommit heller. Kommer att ha en skrikig unge med bajs i blöjan när väl sången börjar. Så fel jag hade.. Molly var på strålande humör och skrattade, jollrade och charmade alla i gruppen. Hon gillade det jättemycket och jag oxå. Vi var 7 mammor med sina barn, barnen heter Lukas, Charlotta, Elvira, Nilas, Edvin och Ingeborg. Ingeborg har en storasyster som heter Hildur.. hur gulligt var inte det? Vi gick in i kyrkan och sjöng i ca en halvtimme. Kunde inte alla sångerna men till min förvåning så kunde jag alla de kyrkliga sångerna. Måste sitta i sen kyrkans barntimme :) Sista sången gick vi in i kyrkan och tände ljus och sjöng en sista psalm. Jättefint. Kyrkan är väldigt vacker och pampig. Efter sångstunden var det fika och vi var de sista som gick därifrån. Molly somnade innan hon la huvudet på kudden i vagnen och sen sov hon i 2,5 timme.. det var så roligt så vi gick till bibliotekets sångstund idag. Vi var säkert 50 barn med varsin förälder men det var trevligt det med. Ellen, Alvin, Annie och Arvid var oxå med och förgyllde dagen. Så nu har jag gått och nynnat barnvisor hela kvällen och så mangelåten naturligtvis...

// Sandra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar