söndag 18 september 2011

lapptäckeöverkast


Idag var det kalas för lille Wilmer!
Han blev hela 2 år och naturligtvis skulle han ha den bästa presenten. Enligt mamma Cattis så ville han ha ett lapptäckeöverkast och snäll som jag är så var det ju naturligtvis det han skulle få. Började skissa på detta täcke redan i början på sommaren för att ha detta som ett projekt när Henke var hemma från jobbet. Av någon anledning så blev det inte så mycket gjort på täcket under sommaren. Så lite panikågren hade jag och började en vecka innan Wilmers födelsedag. Blev själaglad när jag fick reda på att kalaset skulle vara 2 veckor efter födelsedagen. Jag gjorde ju inget vanligt fyrkanstlapptäcke, nä nä, detta täcke skulle min syslöjdslärare var stolt över. I högstadiet gjorde jag ett bebistäcke till Noel så gånga det med 10 borde ju inte vara så svårt, tänkte jag. Kvart i två (kalset började 15) sa jag till henrik att han skulle påminna mig att aldrig aldrig mer göra ett så stort täcke, ALDRIG, samtidigt som symaskinen gick för högvarv.
men efter 3 vändor på stoff och stil, baksidetyg från ikea, 350 små tyglappar, 3 rundor med sprättaren, 27 svordomar och 2 trådrullar var täcket äntligen färdigt.
Det är ju synd om Wilmer som måste ha detta tills han flyttar hemifrån och sen ska det gå i arv! Någon gång i början på 2100-talet när "antikrundan" kommer till byn så ska Wilmers barnbarnsbarnbarn sitta där och visa upp detta unika lapptäcke och förklara hur mycket de älskar detta täcke och inte kommer att sälja det fast det numera är värt flera hundratusentals euro.



Vi tackar Klöfvers för smarrig korv och tårta på kalaset!

// Sandra


2 kommentarer:

  1. Hahaha så kommer det säkert att bli :)
    Wilmers absolut bästa present någonsin!!
    Kram Klöfvers :)

    SvaraRadera
  2. Vilket fint lapptäcke! Kan du göra 3 stk till mig? :-))

    SvaraRadera