måndag 11 april 2011

kräk


och då är det inte Molly (som tur är) Vaknade på natten med feber och illamående. Dröjde inte länge innan jag körde buss första gången. Henrik fick upp och ringa sjukvårdsupplysningen och höra vad vi skulle göra med amning och undvika smitta resten av familjen. Fick rådet att pumpa och ge flaska och hålla mig borta från Molly. Tackar Jenny för att vi fick låna pumpen! vilken tur! hade inte varit så lätt att få tag på en annan pump klockan 1 på natten. Så vi började koka allt och naturligtvis vaknar Molly och ska ha mat innan vi är färdiga med bara kokningen. Det var inte det lättaste att få ihop delarna och börja pumpa samtidigt som man mådde skit och samtidigt var jag nog ganska nära mjölkstockning så jag var tvungen att få det att funka. Henrik underhöll Molly medan jag slet med pumpen och badade i handsprit. Fick fram en liten mängd så Molly blev nöjd och så fick Henrik och Molly sova i soffan medan jag tog över sängen. Vid tre var det dags igen och när jag väl var uppe så tog jag en omgång pumpande igen. Fick in tekniken och fyllde hela flaskan. Fick sovit lite mellan toabesöken och pumpen gick varm, dock var det inte lika bra med mat då jag inte fick i mig så mycket vatten. Nu mår jag lite bättre och har sluppit kräkas på några timmar. Fy vad det är jobbigt att vara dålig! hoppas jag slipper smitta övriga familjen och förhoppningsvis var det något som jag åt på kalaset som gjorde detta... Har haft lite dåligt samvete att jag kanske smittat Astrid 97 år med kräksjuka..

// Sandra

4 kommentarer:

  1. Usch med kräksjuka.
    Krya på dig och håller verkligen tummarna för att du inte smittat övriga familjen.
    Kram Cattis :)

    SvaraRadera
  2. Krya på dig!! Förloppet låter dock mer som en kräksjuka än från något du fått i dig :( Hoppas Henke tog rådet med att svälja 10 hela vitpepparkorn. Funkar hos Levins ;)
    Sis

    SvaraRadera
  3. Jaha, det var 10 st hela pepparkorn. Jag siktade på 10 kilo men gav upp efter 3 kilo . . . . så 10 st har jag minst fått i mig.
    Peppar-pappa-Henrik

    SvaraRadera
  4. Då bör du vara immun för all framtid, hahaha
    Linda

    SvaraRadera