söndag 3 april 2011

bye bye mammakläder


Idag, sex veckor efter förlossning, säger vi hejdå till mammakläderna. Det är ett tårfyllt farväl till de sköna byxorna och stora tröjorna. Hur skönt är det inte med byxor som man bara drar upp och så sitter de kvar, dock tack vare ett jätteresår som slutar precis under brösten, nice. Tröjor som är väl tilltagna i längd och volym så man inte behöver hålla in magen hela tiden. Bye bye.. snyft snyft...är inte helt säker på att de någonsin kommer att användas av denna igen. Förlossningen är fortfarande inte glömd (kommer faktiskt ihåg varenda värk) men kanske kanske långt fram i framtiden..
Det positiva är att alla mammakilo är ju borta + ett till :) men en stor blobb till mage är fortfarande kvar så det blir att köpa nya byxor. Gick lite catwalk för mannen med dom gamla byxorna och det var bara ett par byxor som satt bra. Mina jättebaggy jeans. Kunde iallafall få på och med viss ansträngning knäppa alla mina gamla byxor. Tyvärr kunde jag inte sitta eller andas och det går definitivt inte att tvätta dom om jag ska få på de igen.

Nog snackat om mig över till Molly


i torsdags invigde vi babysittern. Gick hur bra som helst!
Notera den fina klänningen och dagen till ära, strumpbyxor..
Vi skulle nämligen på besök på tetra pak och ville ju vara extra fina.
Molly fick jättefina kläder, mamma fick kaka
och så fick Lena H äntligen hålla Molly (hela tiden ;))
Vi passade även på att amma och byta världens största bajsblöja.

Nu ska jag göra mig fin och ta på mina baggys

// Sandra



1 kommentar:

  1. Åh, det är ju det BÄSTA, att kunna packa undan mammakläderna :-) Jag sitter redan och lusläser H&M:s sida. Har dock på känn att de där omtalade mammafikorna kan sätta några käppar i hjulet för mina storslagna sommarplaner ... hehe.

    Hon är verkligen jättefin er lilla Molly och superfint namn också :-)

    SvaraRadera