fredag 4 september 2009

torsdag..


Torsdagen började i centralblocket, femte våningen och nåt med A tror jag. Det känns alltid långt ifrån greys anatomi, scrubs o alla de andra sjukhusserierna när man väl är i ett sjukhus. Aldrig att Dr McSteamy dyker upp i hissen eller så när man väl står där..hihi...  Anmälan i reception och lång väg genom korridoren ner till hjärt- och lungröntgen. Vi tog plats bland pensionärerna i soffan och inväntade vidare instruktioner. Efter ett tag så ropades mitt namn upp och det var dax... Mamma fick ta på sig en grön sköld för att inte bli strålad och jag fick göra mig iordning. 

Efter några andas in, håll andan, andas normalt bla bla  (undrade lite på hur många gånger den stackars röntgensjuksköterskan måste säga så varje dag 45, 78, 1552 gånger?) så var jag färdig.

nu inväntar vi bara resultaten... vilket lär dröja... har vi lärt oss iallafall efter alla turer.... 

besöket avslutades med en smarrig fika med ostbulle och en halvt wienerbröd. Trodde även att nu skulle min tur vända så vi köpte 4 triss... men no luck här inte, borde jag vetat vid det här laget... 

Tackar min söta mamma som var med mig på det lilla besöket :) 


Dagen avslutades på old pub där jag skulle firas för att ha vunnit pappersligan! det var supertrevligt. Kul att man har så trevliga arbetskamrater!! 
2 päroncider, 1 tequila o 1 sommarcider fick jag som pris.. nice.. 

// Sandra 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar