söndag 7 september 2014

ballongflygning


När henrik fyllde 40 och vi hade våt hejdundrande fest så fik han presentkort på ballongflygning. Detta har vi försökt boka in i över ett år men det har alltid ställts in för det regnade, blåste eller var för kallt. Men helt plötsligt så kom sms:et med "idag blir det av"!! Jag lastade in alla barnen i bilen och åkte och hämtade henrik på jobbet. Ett snabbt besök på Mc där vi kunde värma twinsmat och få med mat till övriga familjen. Sen iväg till lunds akademiska golfklubb där avfärd skulle vara. 2 ballonger skulle upp med ca 10 passagerare i vardera ballong. Vi gick en bra bit till en stor gröning. Jag parkerade vagnen, la ut filtar och leksaker till barnen, tg upp casper och bianca på filten och placerade mig och molly så vi kunde se när de skulle ta fram ballongen.. då(!) säger ansvariga ballongchaufförer -där kan ni inte vara, där ska ballongen rullas ut... men tack då! kunde inte klämma ut det liiiiite tidigare... så upp med alla igen och iväg till en annan plats. ballongen rullades ut, info berättades och efter en låååång stund så var det äntligen dags för avfärd. Då hade jag casper i babybjörnen, bianca på armen och Molly klängandes på benet då hon var livrädd när de satte igång lågan på ballongen.. lovely... men iväg kom ballongen och vi vinkade och vinkade...




då var det bara för oss att gå tillbaka till bilen och följa efter ballongbilen. 
Som tur var gick det inte så snabbt utan de svävade fint över Lund och landade på en åker i vallkärra. 



Henrik fick champagne och blev ballonggreve av vallkärra medan jag och kidsen väntade i bilen och tittade på en magisk solnedgång... eller mest jag som tittade då molly lekte med ipaden och twinsen var sysselsatta med sina leksaker. 





men fin var den.... 
och sen åkte vi hem med en väldigt nöjd henrik som tyckte det hela var en fantastisk upplevelse.

// Sandra 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar