lördag 1 december 2012

lucka 1

Idag börjar Bobergs julkalender! Efter en enorm svacka med bara väldigt sporadiska inlägg ska det nu, hör och häpna, komma ett inlägg om dagen. Herregud, tänker ni nog alla (de få som troget är kvar ) hur ska detta gå till? Jo, fast min mac har tvärdött (RIP my lovely mcbook) så ska jag klara 24 inlägg om så jag bara ska skriva en mening...

Så... lucka 1.. vad döljer sig där?  JOoVAB. Molly har haft feber och hosta, nu bara hosta och början på förkylning. Lovely..not. Men vi hann få fram lite julgrejer och baka pepparkakor. Tog väl sådär 3 och en halv minut innan Molly gav upp det där med pepparkaksbak. Fick in en plåt iallafall innan det blev riktigt gnälligt. Resten fick göras under Mollys middagsvila. Gott blev det iallafall.

Lördagen bjöd på sovmorgon till halv åtta.. thank you thank you Molly... Välbehövligt då vi satt hos grannen till kl 01.00. Praktiskt att ha galaj så nära, det var bara att lägga täcke och extra filt över molly och sen transportera hem resesängen med ett sovande barn i. Kul att vi har så trevliga grannar!

Lördagen bjöd på melodikrysset, frukost, skidor på tv och henriksnickrat fågelbo. Kan inte vara många som har ett prima fågelbo gjort av överblivet parkettgolv. Imorgon ska vi fylla det med frö så att vi kan sitta vid bordet och kolla på alla fåglar och ekorrar som ska äta. Bara inte älgen kommer, fast han är ju i himlen nu, påkörd på stora vägen precis utanför mamma och pappa (aldrig mer jag springer i skogen  när det är mörkt) hans älgkompisar kan ju vara kvar där..

Eftermiddagen tillbringades på center syd och vi gav henrik lite "Pretty Woman"-känsla :) Eftersom han var i stort behov av lite nya fräcka kläder och det var 20 % off i hela affären så slog vi till. Sa till expediten att ta fram byxor, skjortor, skor, skärp, flugor, kavajer, rockar och kavajer.. Här ska shoppas!! Faktiskt riktigt roligt. Han har nog inte jobbat så hårt på hela veckan. Men vi kom hem med 3 skjortor, 2 byxor, 1 tröja, 1 st skärp och 1 assnygg kavaj. Så nu är Henrik pimpad för alla julfestligheter. Eftersom vi var på brothers i mer än 1 timme så var Molly ute på lite äventyr i mellanåt. Blixten McQueen stod ju parkerad utanför så jag tänkte att jag håller ett öga på Molly som hängde där och ett på Henrik som precis kommit ut med en ny outfit. Kollade på Henrik, sa vad jag tyckte, kollade på bilen och molly... Molly borta. Jaja tänkte jag. Kan ju inte vara så långt borta. Ut i korridoren. Ingen Molly så långt jag kunde se. Kollade lekhörnan. Ingen Molly. In på Camilla som låg närmast. Ingen Molly. Började bli lite nervös.. tänkte styra mot polaren. Då hör jag tjut från larmbågarna från barnbutiken  Name it. Ut springer Molly med 2 galjar med tröjor. OMG mitt barn är inte ens 2 år och redan snattare :) Sprang bort till butiken och haffade henne och in igen i butiken för att hänga tillbaka tröjorna. (de var ju för små..) Som tur är smålog butiksägaren bara och hade inte ropat in de 3 stora väktarkillarna. Därefter fick Molly låna min telefon och sitta lugnt i mitt knä och titta på Molly mus resten av pappa henriks shoppingtid.

Nu är det ostbricka, rödvin och "på spåret"- repris. Härliga lördag..


// Sandra

1 kommentar:

  1. Hahaha det önskar jag man sett när larmet går och Molly kommer utspringandes 
    Kram Cattis 

    SvaraRadera