tisdag 4 december 2012

lucka 4


I lucka 4 hoppade Henriks snöplog fram.
Ett megastort paket kom idag och som tur var kunde pappa komma förbi vid lunchtid och ta emot. Tack Tack! Själv har jag en alldeles egen present som jag önskar mest i hela världen. Dock är denna present lika skrämmande som den är lockande.  Hade ett möte idag i malmö och kan väl säga att jag är ett steg närmre fast väldigt långt borta ändå. Lite peppande ord till mig själv behöver jag nu..

En pessimist ser svårigheter i varje möjighet,
en optimist ser möjligheter i varje svårighet.
Winston Churchill

Inte bara det att kroppen lyder under sinnet, utan man kan också förändra sin omgivning, sina omständigheter, sin tur eller sin framgång genom att byta ut negativa tankar mot positiva. “Jag kan och jag ska” leder till framgångar som kan verka mirakulösa för den som tänker “jag kan inte” eller “det går inte”.

// Sandra

1 kommentar:

  1. Låter spännande! KUL med inlägg varje dag! Ha en skön adventstid!Kramar Bobergs seniorer

    SvaraRadera