onsdag 31 oktober 2012

Stackars molly...


Jaha.. då hände det... det som jag visste skulle hända någongång och som jag bara varit tacksam för att jag sluppit fram tills nu..

Kvällen var som vanligt, lite smågnälligt på molly men annars bra. Åt bra och vi lekte precis som vanligt. Runt klockan åtta så la jag henne i sin säng och hon somnade sött in.. precis som vanligt. vid halv 10 så hörde jag att hon skrek. Ganska högt och lite mer än hittar inte nappen skriket. Jag gick in och då satt Molly upp i sängen. Hann bara fram innan första ulkningen kom. Satte fram händerna och fångade nästa kaskad. Skrek på henrik och försökte få upp molly och in på toan samtidigt som jag hade handen full med kräk. Lovely. Molly kräktes och kräktes, skrek och skakade.. min stackars flicka. Henrik tog hand om sängen och jag försökte lugna och tvätta av Molly. Efter några timmar, två pyjamasbyte , 3 kräkningar till så var det lite lugnare och molly somnade. Var uppe två gånger till på natten med två småkräkningar... VAB idag. Men mycket bättre idag. Inga kräk och ganska pigg. Hoppas verkligen det värsta är över.. Dagis ringde och sa att 4 till på Mollys avdelning var hemma med maginfluensa. Så det blir en hemmadag imorgon med....Men jag klarade det. Var inte så farligt som jag hade föreställt mig.. nu hoppas vi att det dröjer länge tills nästa gång......


// Sandra

1 kommentar:

  1. Stackars lilla Molly! Hoppas hon kryar på sig snabbt och att ni andra slipper!
    Kramar 

    SvaraRadera