torsdag 11 oktober 2012

amen tjena!


var ju ett tag sen jag skrev här. Har liksom haft annat att göra och inget att skriva om liksom... 
Men idag gör jag ett inlägg. 
Vad har hänt sen sist då? 

Jo, idag så krälade jag runt på golvet och jagade molly. Hon skulle ha kläder på sig och just nu är det visst väldigt roligt att springa så långt bort som möjligt för att sen springa tillbaka närmre och närmre tills jag fångar in henne. så jag hasade runt lite på golvet, sittande, och till slut fick jag tag på henne. Satte på strumpor och body då ser jag..... spindeln. En fet långbensspindel ligger tillplattad på golvet bredvid oss och gör sina sista dödsryck i sina långa ben. Stackare. Bli dödad av en gumpkross. 

Har även varit med om första ligga-på-golvet-och-skrika-allt-jag-kan-på-hemköp. Molly då alltså inte henke :). Vi skulle vänta in Henrik och då tänkte jag vara smart och snabbhandla lite efter dagishämtningen. Det gick jättebra i början. Molly fick sin egna lilla vagn och hon körde runt och plockade ner de saker hon fick av mig i sin lilla vagn och var så nöjd. Duktig tjej! genom nästan hela butiken och kassan var nästa stopp. Helt plötsligt så följde hon inte efter mig längre. Hittade vagnen. Övergiven. Molly hade hittat lösgodiset. Hon åt inget men det var ju skitroligt att öppna locket och lägga godis i andra fack. Öppna ett annat och förflytta lite godis. Nej det här gick ju inte för sig. Tog godiset och la tillbaka. Lyfte upp henne och styrde mot vagnen. Herregud!! det blev skrik utan dess like och det gjordes allt för att komma ifrån min famn. När precis alla i hela affären hade hört Molly var jag framme vid kassan med en förtvivlad molly och en alldeles för liten vagn. Det gick inte att få tyst på henne och jag hade bestämt mig för att inte bli arg eller stressad. La ner henne på golvet, skrikandes, la upp varorna, betalade och gick tillbaka och hämtade upp henne från golvet. Fortfarande skrikandes. När jag satte henne i bilen blev det tyst och lugnt. Precis som inget hade hänt. Åkte och hämtade Henrik och hon var världens sötaste och gladaste unge. Jaha. Vad lärde vi oss av detta? 
1) aldrig mer handla på hemköp vid tetra 
2) aldrig ta godis från de nedersta lösgodisfacken


Henrik har ju köpt värsta pannlampan så den fick testas. Var skeptisk och lite rädd att ge mig ut i mörkret men jag gjorde det. Jag sprang 6 km och det gick bra. Det lyste upp bra och jag var nästan inte rädd alls.. gött! Nu behöver jag bara nya skor sen ska jag springa hela tiden.... 



Vi har firat 4 år som gifta. 4 härliga år med stora händelser, Molly, hus och ruzzle. 
Fick världens finaste bukett från maken. Firade ju blomsterbröllop så det passade ju utmärkt. 



Klippte Mollys lugg. Tog väl sådär 2 sekunder och blev därefter. Men jag tyckte det var ganska charmigt ojämnt. Igår när Henrik hämtade Molly så sa en fröken att hon var bara tvungen att jämna till Mollys lugg för det var det ojämnaste hon någonsin sett. Okaj jobba som frissa kanske inte är min starkaste sida :) 

Vi har även haft en omgång till av höstblåser på Molly och jag har legat megasjuk. det hoppas jag dröjer länge tills nästa gång......



Det var väl alles för denna gången.
Vill ni så kan ni följa oss på instagram!
s_boberg
(80 % av korten är på Molly)

Kramen Sandra 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar