onsdag 19 oktober 2011

Panik!


Idag var det dags för ny barnvagnsbioträff. Det var bara Saga och Molly (med mammor) som träffades då alla grabbarna var klena och sjuka. Det var biorullen "en dag". Väldigt många mammor kom (säkert dubbelt upp sen förra gången) och det var riktigt trångt i foajen med alla vagnar överallt. Men vi kom fram till kassan och in salongen till sist. Vi parkerade oss som vanligt längst fram med Sagas kompisar från hennes föräldrargruppen. Filmen började men efter ca 5 miuter stängdes filmen av och ljuset tändes och ett tutande började. Var ju lite tidigt för paus så jag sa på lite skämt att det kanske är brandlarmet.. hehehe... typ 10 sekunder efter mitt påstående så hördes en röst i högtalarna. "Brand har startat i byggnaden. Ta er ut genom närmsta nödutgång. Använd ej hissarna. " PANIK!!! Kan ni tänka er 30 mammor som alla ville rädda sina barn från fara. Jag tog tag i Molly och nästan kastade henne i vagnen och började titta på var man kunde ta sig ut snabbast. I nästa ögonblick kom en bioanställd in och skrek att det var falsklarm och ingen fara. Kände riktigt att min mamma-rädda-mitt-älskade-barn-instikt aktiverades till 100 % och den var stark. Det var ingen rolig upplevelse.

Själva bion var väl sådär. En dramakärleksrulle som inte riktigt berörde mig. Den andra filmen var mycket bättre. Kan ha att göra med att Molly var vaken hela filmen och vi åt, bytte blöja och att jag försökte göra allt för att molly inte skulle skrika (tror tänder för 511 gången) Var inte så fokuserad på filmen om man säger så. Nu sover barnet tryggt i sin säng och snart ska vi bege oss ut på stan och till emma som ska göra mig fin i håret.. för sista gången :(

// Sandra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar