fredag 14 oktober 2011

No more ammo


Plötsligt hände det.. Molly tycker bättre om gröt än mig :)
Vi har slutat amma. När Molly var ca 2 månader och vi satt i soffan och ammade så kommer jag ihåg att jag tänkte "herregud, ska jag sitta så här flera gånger om dagen i flera månader, jag kommer att bli knäpp" Tiden gick och jag blev inte alls knäpp utan tyckte det tom var sjukt smidigt, rätt temp, rätt mängd och alltid redo. Gött.
men sen började smakportionerna. lunchamning blev burkmat. frukostamning blev gröt. kvällsamning blev mer gröt och eftermiddagsamning blev frukt. Till slut hade vi bara nattamning kvar men nu är den ersatt med ingenting. Snäckis sover hela natten mellan 20.00 och 06-07. Vaknar hon vid 6 tar henke henne, byter blöja, busar lite och sen in i sängen igen när han sticker till jobb. Hon somnar om igen till halv nio, nio.
Perfekt!
Ikväll ska jag fira med xider!





sandra


1 kommentar: