onsdag 12 oktober 2011

Britney


Äntligen hade dagen kommit då vi fyra mammor skulle göra malmö osäkert och titta Brittan Spears. Biljetterna var handlade för flera månader sedan, klänning inhandlad, skor putsade och nytt läppstift dagen till ära. Vi började hemma hos mig då Annika och Petra kom vid halv 4 tiden. Då började vår "förfest".. tömde vi barskåpet??? Naj, vi fikade på kaffe och kaka :) andra tider nu.... sen gjorde vi oss fina och begav oss till Tetra där combin skulle bytas till fiesta, Molly överlämnas till pappa Henke och Cattis skulle hämtas. Bilen styrde sedan mot malmö och lilla torg där vi till slut hamnade på mando. Gott och jag tog min första cider på 16 månader, det var riktigt gott.



Klockan 20 var vi på plats vid arenan och möttes av en 3 kilometer lång kö för att komma in.
Trodde ett tag att vi skulle komma in när allt var över men det gick förvånandsvärt snabbt..
Vi laddade med cola och popcorn i väntan på brittan.
Naturligtvis så hade ett gäng fjortisar tagit våra platser och vägrade flytta sig. Men äldst vinner så det var bara för dom att masa sig väck och vi kunde inta position.



Lite drygt 6600 pers var i arenan och klockan 21 började showen.





Jag njöt av varje sekund! Brittan, cider, barnfri och goa vänner gjorde kvällen så bra att jag nästan började gråta av lycka... eller så var det hormoner :)



Ska vi nångång ha fler barn och det kommer en liten tjej då ska hon heta Britney Boberg.
Japp. klart slut.

// Sandra

1 kommentar:

  1. Det lät som en riktigt härlig kväll, skönt att du hade en ny klänning utan hål ;) Är du beredd på Arga Snickaren ikväll då? Håller med om att det var ett annorlunda program förra veckan, men själva dr phill momentet ska ju vara med! Det är ju en av grundidéerna! Fast visst, det var extremt förra veckan. Men jag tyckte nog mest att det var fascinerande. Tittade på nätet sedan och de hade ju inte flyttat. Fick nån hjälp av kommunen men de bor säkert kvar ännu...

    SvaraRadera