onsdag 19 oktober 2011

bakluckeloppis





I lördags kom mamma och pappa och tog hand om snäckis så vi kunde rensa ut lite saker från källaren som vi inte använder och som kanske kunde säljas på loppis. Vi fick ihop saker så hela bilen var proppfull. Det var gamla kläder, prydnandssaker glas och annat skrafs. På söndagen klockan 10 skulle det börja och då släpptes även försäljarna in. Som tur var hade jag min söta kusin Kristina med mig som oxå skulle sälja lite prylar. Jag hämtade upp stina kvart i 10 och då körde jag förbi där loppis var och såg att det var full rulle där. Jättemycket folk och nästan helt fullt av försäljning av grejer. Hämtade upp stina som kastade in sina grejer och så körde den ännu mer proppfulla bilen iväg. Såg folk på gatan som skrattade åt oss :) Vi fick vår plats efter mycket trixande fram och tillbaka och försök att inte köra över nån. Hann knappt få upp bakluckan innan jag hade 10 pers runt om mig som frågade och rotade i grejerna. KAOS! eftersom borden var underst så fick allt ut innan vi fick upp en barriär till alla köparna och i tumultet så hamnade min kasse med saker som inte skulle säljas och min växelkassa (spelburk) bland det rotande folket. Tog 2 minuter innan jag kom på att rädda min burk och jag letade. Hittade den inte... ÅHHHHH.. fick rota runt länge men till slut hittade jag den! skööönt. Men som sagt folk var galna och jag hörde stina skrika. KAN NI LUGNA ER!!!! men det var rolig och antagligen var vi ju alldeles för billiga. Allt gick nästan åt och sedlar och mynthögen växte väldigt bra. Runt 12 kom henke och Molly med kaffe, mackor och bullar.


Vi fick även besök av Ann-Britt och Börje (stinas föräldrar) och Annika o Johan med kids.
Det var jättetrevligt och tiden gick väldigt fort. Vi hade nog bästa platsen i solen så alla extrakläder jag hade med kom aldrig på endast solglasögonen.


Wilma och Hannes satt i bagageluckan på egen risk!
Jag och Stina var ju heta på att sälja allt som fanns i närheten av bilen


Tack Stina för att du ville hjälpa till, hade aldrig klarat det utan dig!
Pengarna räckte till en ny bilruta...

// Sandra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar