måndag 10 maj 2010

hektisk helg

Helgen var en av de fullbokade helgerna på länge, dessutom hade jag lyckats bli förkyld :( 
Fredagen började med after work för Henrik. Han hade bjudit hela sin grupp på bowling och mat på entré i Malmö (eller ja tetra bjöd) När Henrik kom hem så fick han agera hårfrisör och fixa till mitt hår med en liten färgning. Trots en massa öl i kroppen så blev det ganska bra! 
Lördagen började klockan 8 då vi fick gå upp och packa för lördagen + söndagens aktiviteter. Röda faran åkte till Furulund där jag släppte av henrik hos chrille. Det var nämligen dax för swedans svensexa. Efter styrde jag bilen till Cattis. Det skulle homestylas inför mäklarbesöket så det blev fina bilder på hemnet. Cattis hade redan gjort det stora jobbet så vi finjusterade detaljerna och hann även med ett besök på Kävlinge vårmarknad. Henrik hann med frukost och paintball med grabbarna innan jag kom och hämtade honom och vi drog vidare till GBG. 

Årets 40-års fest med Leopardtema var målet för kvällen!




De flesta hade verkligen gått in för temat! 




Henrik med bordsdam



me and jenny



martin



Joel med den fina (vissna) bordsdekorationen.

Vi kom till Jenny och Joel 17.20 och det var bara att fixa till sig i rekordfart och vi var på plats i rigortorpet vid halv sju. Men vi var som tur var inte sist :) 
Korsord var mingelunderhållning och sen var det dax för att hitta sitt bord. Jag tog ett fint rosa armband och fick sitta med flodhästarna. Satte mig längst in och hamnade bredvid en mycket trevlig Fredrik. Han kände typ lika många som jag, perfekt! mittemot hade jag en norrman och längst ut Joel och Andrea i mitten satt Sofia. 
Jag blev väldigt nöjd med mitt bord, vi hade hur trevligt som helst! 

Mat och tårtbuffé slank ner och sen var det dags för dans! 
Blev som vanligt med spotify, alla vill bestämma och när man väl står där vid tagenterna så kommer man inte på några låtar. Det gick ganska bra när vi fick väck firestarter och lady gagas telephone spelades istället :)  

Söndagen var fikadag + husknutenbesök

Fika 1 = frukost hos Joel och Jenny
Fika 2= kaffe + kaka hos föräldrarna Boberg
Fika 3= kaffe hos Hammars
Fika 4= Kaffe + kaka hos Waldefors

:) 

Mellan fika 3 och 4 hann vi med ett besök på husknuten och en låång titt hanns med på bara Jaktfalken. Vi är väldigt förtjusta i detta 1 1/2 plans huset. Härlig planlösning med detaljer som vi verkligen tycker är smarta... trist att det ska vara så dyrt! 


Jaktfalken



Vi provade att sitta vid middagsbordet och JA det kommer nog att funka utmärkt att sitta där och dricka drinkar. 
Vi var i huset tills de slängde ut oss :)  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar