söndag 30 maj 2010

Festen



Vår stora 30-årsfest!

Kl 16.00 var jag, cina och Daniel på plats för att fixa till de sista detaljerna innan gästerna skulle anlända.  Tyckte det var gott om tid till att fixa det lilla som var kvar, jag vet inte vad som hände men det blev väldigt stressigt på slutet!! ska det vara perfekt så ska det :) 
18.00 började gästerna droppa in och eftersom vi hade perfekt väder så hade vi mingel utomhus med sangria och tilltugg. 








Finbesök från Göteborg




Välkomsttalet hölls av Carina och jag fick prata om vår lilla tipsrunda. 
10 kluriga frågor som handlade om mig o cina. Hur många ställen har Carina bott på? Vad hände på Sandras första golftävling? Hur fick Carina MVG i spanska? mm.... 
Detta var första tävlingen för kvällen. På middagen hade varje bord fått ett föremål som de skulle ha med i en sång, tal eller hyllning till oss. Alla framförande var fantastiska!  











lila bordet 


 Rosa bordet 




Vita bordet 





Röda bordet




Bordet Orange




Turkosa bordet



Och givetvis det guldiga VIP-bordet! 

Carina o Mamma hade fixat mat och det var sååå gott! Eftersom vår toastmaster hade meddelat samma dag att de inte kunde komma så fick jag och Carina själva hålla i taktpinnen. Det gick riktigt bra och det kändes som en bra uppvärmning inför Anna o Henriks bröllop som är om två veckor. På tal om folk som inte kom så fick vi 6 återbud spritt under torsdagen, fredagen och tom lördagen! Från att ha varit 8 vid varje bord var det 3 bord som var 6 och resten 7.. sabbade duktigt vår välplanerade dukning men vad gör väl det när de som verkligen kom gjorde festen till en succé!! 




Efter tårta och kaffe drog DJ Andy igång! 
började lite försiktigt med Lilli o Sussie. När han sen satte på "do you really want to hurt me" med boy george blev jag riktigt rädd! Jag hade speciellt framfört att jag ville ha det senaste och rockklassiker...inte partydödar hits. Vi fick skicka fram Tompa som styrde upp och det blev till slut ganska bra röj på dansgolvet. När DJ sen satte på stoppa in en pinne i brasan som var specialbeställd så lyfte hela stället :) 




Min finaste present av mina finaste grabbar på jobb! 
MFF halsduk och MFF-biljetter! 





Vi hade sjukt bra drag på dansgolvet ända till kvart i 3 då jag helt enkelt inte orkade mer och fötterna fullkomligt skrek att de ville ut från min klackskor. Är fortfarande öm :) 






Jag hoppas och tror att alla hade det lika trevligt och roligt som jag och jag är såå sjukt nöjd med hela festen! Att fylla 30 är verkligen roligt! 

// Sandra :) 













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar