fredag 11 juli 2014

äventyr


Idag var vi på äventyr hela dagen..

Började med frukost och sen var det iväg.. till stora staden malmö. Första stopp var MFF-butiken. Bara jag och Molly gick in där, henrik satt lycklig kvar i bilen med twinsen. Present skulle handlas till jack och som tur var visste jag vad jag skulle köpa för annars hade det blivit svårt. Finns ju det mesta man kan tänka sig med ett himmelsblått MFF på. Funderade lite på att köpa några bodys till twinsen men eftersom Molly behövde gå på toa så fick jag skynda mig lite ;)

Nästa stopp var Babyland. Åkbräda till Molly skulle inhandlas. Testades i affären och den godkändes av fröken. Toppen! nu började det bli allmänt gnälligt så nästa stopp var staden och lunch. Hittade en mysig uteservering på CafeCafe. Inte så mycket folk och skugga för familjen. Mat och dryck intogs av alla fem i familjen.

Mätta och belåtna styrde vi vagn + åkbräda mot intersport. Henrik ska tävla i sm-milen och fick hämtat ut sin nummerlapp. det skulle göras på andra våningen så jag och vagnen stannade på nedre plan medans molly och henrik åkte upp. Det tog lite för lång tid så jag hann med att köpa mig två linnen :)

Nästa anhalt. Nespresso boutique. Massor med personal i kavaj och slips och en gigantisk mängd med kaffekaplsar. Fick köpt mina vanilj och chokladkaffe och Henrik sina megastarka och det kom även med några koffeinfria till Farmor och Farfar när de kommer på besök.

Great! sen blev det lite planlöst strosande och till slut somnade bebisarna. Då passade resten av familjen på att äta glass och dricka kaffe i lugn och ro...

Sen hade vi gjort Malmö och tog bilen till svågetorp. Sista touchen ska göras i grovköket innan det är helt färdigt. Ett draperi ska sättas upp så vi slipper se värmepump mm. det absolut perfekta tyget hittades så nu ska jag bara damma av symaskinen...

Sist men inte minst sprang Henrik in på biltema..........

Nu var det lite osäkert om vi skulle hinna hem innan twinsen skulle ha mat igen så vi tog beslutet att gå in på ilva och låna deras micro i cafeterian. Väl där så hade casper och bianca somnat i vagnen och molly hade hunnit, från ingången på ilva till Esspresso house ( 3 min), göra av med sin My little pony. Hmm.. men twinsen fick upp och äta och efter en snabb koll på möbler och en upphittat häst i informationen så var hela familjen på väg hem igen...

Har världens snällaste barn som hänger med glatt på alla olika turer :)

// Sandra


1 kommentar:

  1. Kan inte tänka att det finns nåt man ens skulle vilja ta i med tång i MFF affären........

    SvaraRadera