tisdag 17 januari 2012

Duktig


Jag fortsätter mitt GI-äventyr och har hittills gått ner 6,5 kilo. Är sjukt nöjd och det har inte varit så svårt att följa den nya dieten. Var lite segt i december för då hände inget på vågen kändes det som och då var det ganska svårt att motivera sig men jag höll i :)

Igår fixade jag GI-lunch till mig och Cattis. Korv med fullkornspasta och massa olika stekta grönsaker. Ingen ketchup utan gräddfil. Jodåsatte... Fick myst med lillhugo och han är ju bara sååååå liten och söt. Höll i Molly och lämnade över henne till cattis och lyfte upp hugo. Gud vilken skillnad! 3 kilo är ju ingenting, kändes som en fjäder jämfört med Mollys 9,5 kg. Ryckte nästan lite i min skaffa-ett-barn-till-tarmen när jag hade honom i min famn.,. men bara jättelite.

Idag har jag och Annie varit sjuuuukt duktiga. Träffades klockan 10 för att gå promenad. Alltså i Annie-tempo, vilket är i princip springa fast det är gång. Hade förberett mig med löparskorna och rörliga kläder och var sjukt taggad. Skulle fika med kusinen på kvällen så jag skulle inte träna mitt bodysteppass så detta skulle vara mitt träningspass. Vi gick och gick och gick och gick... kvart i 12 var vi tillbaka och då var jag helt svettig och mör i benen. Det var en jätteskön promenad och vi babblade på som bara den. Hem, duscha och äta. Klockan 14 var det träff med Sofia som skulle ha sina kläder vi beställt på pompdelux 70% rea och så passade vi på att ta en kopp kaffe. Åhhh va jag gillar mina nya mammagruppskompisar! kommer sakna de så när jag börjar jobba den 1 februari. Är redan avis på henke :)

Pratade med kusinen och skulle bestämma lite för vår träff. Hon har halsfluss så vi sköt fram fikan. Så nu kan jag träna..... träningsvärk! here I come :)

// Sandra


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar