fredag 27 januari 2012

Bra klipp!


Som ni säkert vet så är det stora butiksdöden i centrala Lund och på tur att stänga var Village på lilla fiskaregatan. De har, enligt mig, väldigt fina inredningsdetaljer och jag hade gärna kunnat handla hela affären. De har iallafall haft 30 % off, sen 50 % och sen 70 % off innan de stängde helt igår. Har varit inne och handlat både på 50 och på 70 off men som pappa lärt mig ska man aldrig underskatta att fixa en ännu bättre deal. Näst sista dagen var vi inne och kollade på en matta som kostade 2399 kr och med 70 off så kostade den 720 kr. Hmmm... inte tillräckligt billigt. Letade upp ägaren och sa att jag var villig att ge 500 kr för mattan. Nja, men jag fick till att var den inte såld innan de stängde dagen efter så var den min för 500. Dagen efter ringde hon och sa att mattan var min :) Igår var jag och Molly på village och knackade på för att komma in o hämta mattan. Butiken var stängd och det var bara mitt sista köp som skulle göras. Då fick jag syn på två lyktor som jag tittat på innan. De kostade 269 kr styck. Så jag frågade - jag kan köpa båda lyktorna för 50 kr,ok?
Jahajahajhaj.. så fick hon fram en miniräknare och skulle försöka få fram hur mycket jag verkligen drog av men hon hade nog inte klarat den mattekursen för hon knappade och började om och knappade och började om och till slut så sa hon nej det kunde jag inte. Kan jag köpa båda för 75? då gick det mycket bättre och båda blev mina för futtiga 37 kr st. Nöjd? Sjukt nöjd! Köpte saker för 575 kr som skulle kostat 2937 kr. När jag gick hem så såg jag nästa affär som hade total utförsäljning. Jaegerfeldt. Hmmmm.. få se om jag kan fixa några bra deals där oxå :)

// Sandra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar