onsdag 1 juni 2011

Helgen


Eftersom Pappa Henrik hade lämnat oss alldeles själva hela helgen då han var på sitt golfäventyr så åkte jag och Molly på egna äventyr.
I fredags städade vi i lägenheten, packade och gick sedan för att hämta upp familjebilen på Tetra pak. Väl hemma igen var det bara att lasta in allt och köra och hämta upp mamma på sjukhuset (efter hennes jobbdag inget annat). Första stopp var Ica Maxi där vi sprang på massa kändisar som fick en Mollydos :) Vi fick handlat allt till vår tacokväll och körde hem med en fullastad bil, knappt mamma fick plats. Hemma var det mamma som skulle packa inför deras golfhelg medan jag tog mig an tacoförberedelserna. Alla grönsaker blev hackade och var nästan färdig med köttfärsen då en annan ville ha sin mat och det med det samma!
Efter Molly hade fått sin mat så var det dags för oss att fredagsmysa med taco. Syrran med familj kom oxå då vi skulle fira Morsdag eftersom mamma var borta på söndagen. Stackars Mange kom in vit som ett spöke och med fingret i högläge. Klämskada i bildörren... aj aj aj.. efter maten fick han vila i mammas säng för vi var säkra på att han skulle svimma vilken sekund som helst. Blev bättre i viloläge med blackout på tv (världens roligaste tvprogram).
Tacosen käkades upp och mamma fick sina presenter. En kylskåpsmagnet, ett inspirationskortset och en fin porslinsfågelburk. Mamma blev nöjd och vi med över hennes reaktion :) Kvällen fortsatte med "så ska det låta" i ett rum och "101 sätt att åka ur en gameshow" i ett annat och sen blev det efterätt innan det var dags att säga hejdå och sova för natten. På lördagmorgonen var vi uppe och sa hejdå till mamma och pappa innan vi somnade om igen och sov till halv elva.

Lördagen började med att vi mötte upp Cattis på Center syd och satte sprätt på lite pengar. mest till Molly blev det och lite till Henrik. indirekt. Vi fick även denna gången in på Ica Maxi och handlade grille till kvällen. Nice. Efter några timmar så var vi i Kävlinge och där hade Tobbe fikan färdig. Efter fikan skulle jag och Cattis gå en liten promenad, Molly var lite övertrött och gnällig så det passade bra med en vagntripp. Molly somnade innan vi var utanför Cattis område. Vi bestämde att vi skulle gå och kolla på anna och henriks nya hus på emmyhill och messade anna att vi var på väg! när vi var en gata ifrån annas hus så fick jag fram mobilen och såg att de inte var där. osis. så vi styrde vagnen mot konsum för att handla drickan som vi glömde på ica. Varför tar jag inte upp här ;) Vi vandrade vidare upp genom centrum och var på väg hem igen. Den lilla rundan tog 1 h och 45 min. När vi väl var tillbaka så var grillen tänd och det smakade väldigt bra med mat. Fick äta min lite efter de andra eftersom Molly givetvis ville ha sin mat samtidigt. men gott var det! På kvällen blev det CL-final och egengjord blåbärspaj. bara klipp i ena hörnan och sen klipp i nästa och vips så var pajen klar.
Molly fick låna Wilmers resesäng och vi parkerade oss i Wilmers lekrum.
Sov sådär skönt då jag fick för mig att jag hörde konstiga ljud hela tiden och kände mig iaktagen av någon. spoky... men jag överlevde natten och kom upp till Morsdagfrukost ala Tobbe. Nya bullar och gott kaffe!



Molly använde sängen till sin förmiddagslur oxå.




Tobbe fick göra ett ärende på förmiddagen och kom hem med Morsdagpresent till Cattis.
Fin fina krukor att ha på framsidan. Wilmer passade även på att testa dom :)

Efter frukost sa vi hejdå till familjen klöfver och tackade så mycket för allt trevligt!
Vi styrde bilen mot Ålstorp och syrran. Väl framme tog jag med mig Molly och Jack och gick och handlade fikakaka på bageriet. Stannade bara någon timme för fika och sen körde vi alla och tittade på när Noel spelade fotboll. Alla killar var jätteduktiga och bjöd på 3 finfina mål och en vinst till dösjan. Bra jobbat! Efter matchen packade jag in Molly i bilen och styrde mot kävlinge igen. Hade handlat en gåstol till Molly på facebook (!) och passade på att hämta upp den hos Pernilla. Efter det styrde bilen mot Lund igen och vårt helgäventyr var slut...

// Sandra


PS: Molly övar på att ligga på magen. Har inte riktigt fått in tekniken då hon envisas med att ha benen uppe samtidigt så hon ligger som en banan och svajar. Mycket roligt är det dock tycker mamsen ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar