onsdag 15 juni 2011

började bra..


Igår var det dax för en ny mammaträff tillsammans med Ylwa. Det skulle pratas smakportioner eftersom våra små bebisar strax är fyra månader. Lagom till Ylwa kom och det var dax att gå igenom allt så började Molly skrika efter mat. Lyssnade med ett halvt öra samtidigt som jag försökte få Molly att äta. Hon har blivit lite småklyddig och blir arg om typ inte maten sprutar in i munnen efter några småsug. Den här gången gick det ganska hyfsat och hon tog båda brösten ganska bra. Lagom till vi var färdiga var Ylwa det oxå. Tur jag ska dit imorgon så får jag be om en snabbrepetition. Igår kom det även en ny mamma till vår grupp. Hon hade en liten Adrian så det passade ju bra in i övriga A-teamet på killar :) Det komiska är att det är en mamma från min tidiga katastrof föräldragrupp. Det ska ju bli spännande att se hur detta ska gå. Efter dagens träff var vi några mammor som bestämde att en fika hade varit trevligt med tanke på det fina vädret. Hamnade på Per Tutti i stan. Riktigt fin glass. Beställde crepe med glass och chokladsås... och det fick jag! pannkakan fullkomligt simmade i chokladsås. Ljuvligt :) efter en trevlig fika så gick vi hem och efter en stund så var det dax för ny amning. Denna gången gick det inte så bra. Molly skrek och skrek och småsög och sen slängde med huvudet och sen tillbaka till brösten typ 15 gånger, ingen mjölk, hon var så arg att hon tom fick fram lite tårar i ögonen. När väl henrik kom hem och Molly hade skrikit i vad som kändes en hel evighet så var det min tur.
-FIXA ERSÄTTNING! åhhhhhhh.......

Något jag ångrar nu.
Henrik fick snabbt fram en flaska med nan. Molly slukade som hon inte hade ätit på 7 svåra år.
och sen när hon var lite lugn så fick hon även lite bröstmjölk eftersom hon nu hade lite tålamod och kunde suga de ynka 10 sekunder innan mjölken kommer. Allt frid och fröjd. kvällen var bra och när det börjades bli dax för att gå och lägga Molly så var hon lite småkinkig så jag försökte få henne att äta och sen sova. Gick inget vidare att äta utan jag såg att hon var väldigt trött och la henne i sängen. Jag och henrik låg i vår säng bredvid och kollade på tv. Då hör jag en liten host sen en klökning och sen en fontän av kräk. 3 fontänkräkningar senare så var hela hon blöt och hela sängen. henrik fick ta lakan och madrass och leta ledig tvättmaskin och jag fick ta Molly och bada av allt kräk. mysigt.... Molly var så trött att hon somnade nästan omgående efter badet och hon fick ligga på en handduk mellan mig och henrik. En kräkning fick vi till men det var mest gult slem eftersom all mat låg i hennes säng. Stackars liten. Följden blev att hon sov hela natten och vaknade först vid femtiden. Då hade jag redan varit uppe och pumpat eftersom mina bröst var i klass med Dollys :( morgonen har vi ätit lite och haft en kräkning till men nu tror jag att det är bättre. Hon är lite piggare och har fått behålla sin mat.
Så vad har vi lärt oss av detta:
2 gånger har hon fått ersättning och 2 gånger har hon kräkts.
Aldrig mer ersättning!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar