tisdag 1 december 2009

julfest, helgdrinkar och första ljuset

Fredagen var det dax för den första julfesten och det första julbordet. Henriks jobb bjöd in till fest med respektive(!). Hade major problem med vad jag skulle ha på mig. Vara chefsfru på en fest var min första gång. Slutade med att jag tog min nyinköpta HM-klänning och en vit kofta. Hade dagen till ära färgat håret dagen innan och fått hem min julklapp som jag använde lite smått innan festen.  Fantastiska lockar och volym fixades med min platt/locktång. Att det sen började regna när vi hade parkerat bilen och skulle gå till bussen var ju en miss.. väl på bussen var allt rakt igen :( Festen var trevlig och maten god. Massa sill, lax, köttbullar och jansson ja allt fanns och slank ner i magen. Underhållningen stod en mindre känd trollkarl för ( labero var ju snäppet vassare....)  och på kvällen blev det dans till ett gubbrockband. 

Lördagen vaknade vi 11.39! var tvungen att leta upp en mobil och kolla så att vår väckarklocka visade rätt.. och det gjorde den!! behövde nog lite extra sömn... Vi träffade upp Jenny och Mikael som var i Lund över helgen. Fika och stövelinköp (till jenny) blev dagens händelse. Jenny och Mikael gick tillbaka till Grand och åt fyrarätters och vi mötte upp de i baren efter deras måltid. Fick fram en drinklista tjock som värsta romanen. Hade lite småaningar om att det kanske skulle hända något............... Har det hänt något? 

Söndagen var det städdag och pajgörardag. Mamma,Pappa, mormor, syrran med familj skulle komma till oss och gå på julskyltning. Ost och skinkpaj fixade Henrik och jag städade. Blev färdiga så pass att vi hann med en fika med familjen klöfvers. Catarina fick även äran att tända första ljuset!!

 


Vid halv fem hade hela klanen anlänt och det var dax att besöka staden. Ting och Udda ting var 2 affärer som besöktes. Efter minitivoli, massa bollkastarstånd och besök i godisaffären bar det av  hemåt där vi drack glögg och sedan åt pajer. 19.00 tändes teven och de flesta satt bänkade i soffan och kollade på el classico. Säger bara Kung Zlatan!!

En fullspäckad vanlig Bobergshelg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar