tisdag 29 december 2009

Julafton

I år var det skånsk jul som gällde. 14.43 skulle vi få komma hem till syrran o mange för att få julklappar och äta tills vi skulle spricka. Min o Henriks julafton började redan på morgonen då vi bytte julklappar med varandra. Jag fick örhängen, ljus till min cykel, sadelskydd och shoppingchoklad (kom väl till pass innan rean på freeport). Henrik fick F1bilar- machetteknappar, frölunda hockeyspelare och nån mojäng så man kan tända lampor med fjärrkontroll.
Innan vi kom till Linda hann vi med besök hos både anderbergs och klöfvers för julklappsbyte.
Väl hos syrran hamnade vi framför Kalle Anka och hans vänner
sen kom tomten på besök...
alla satt spända i soffan och väntade på att få gå fram och hämta paket...


Jag och Jacken. Han var ganska rädd för tomten och fick söka hjälp hos supersnällasilversandra


Jag hade varit snäll och fick av mams o paps en GHD-tång till håret!
Henrik fick 8 vitvinsglas samt pengar till att köpa en putter.
av levinarna fick vi köksprylar och golfhandskar.
pengar, spel, strumpor och HäntBild :) fick vi av mormor, anderbergs samt klöfvers
Efter tomtebesök och julklappsöppning fick vi vuxna ut i köket och fixa fram julmat.
Hade dagen till ära lockat håret med min fantastiska tång



matdax...













Noel fick Rock Band som alla ville testa




Lillebror oxå......


och senare på kvällen blev det traditionsenligt kortspel. Henrik lyckades vinna sista potten och blev så här GLAD!





klockan halv tre på natten var vi hemma, nöjda och belåtna :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar