söndag 2 augusti 2009

en händelserik lördag



dagen började 8.30 eftersom idag var det mycket på schemat, caddy till Tobbe, Borgeby skor, hustitt, hälsa på syrran m familj, Kävlinge golfklubb, hem till mams o paps, minigolf o middag

Dagen började dock med en oplanerad händelse... poliskontroll!! som tur körde Henrik, jag själv hade blivit nervös för vinet jag hade druckit förra veckan om jag hade fått blåsa, och efter en lååång blåsning så fick vi köra vidare mot Furulund.. 
 


Frukost väntade på Karderaskangata.. mums mums.. som alltid.  Egengjord morotsjuice hade följt med från Lund men bara tre av fyra drack.. hmmm.. :) 
Vid nio stack grabbsen mot golfbanan o Henriks nya karriär som golfcaddy hade startat. 

Jag själv och cattis hade andra planer vi skulle till Borgeby.
Dr Sholl skor inhandlades till Sverigeresan. Tyvärr stod det ju sholl på remmen men detta ska snarast ersättas med ett Kittymärke. 

Snabb tur inom Lödde o tittade på Cattis hus och vem var ute o tvättade bilen.. jo Martin! efter en trevlig pratstund kom det en bil bakom och eftersom gatan är typ en meter bred så var det bara att tuta vidare. 





Vidare färd mot Hofterup o mitt nya husobjekt. Fint Fint vitt hus uppenbarade sig och love love love.. dock ska vi bara hitta 3,8 miljoner nånstans innan vi kan flytta in. 
Eftersom vi var i krokarna så hälsade vi på familjen Levin. 

Kaka och saft blev serverat o pysselkväll inbokad. 
lille Jack och Magnus tog sig ett dop.

Lycka till imorgon, sis!!





Avfärd mot Kävlinge golfklubb och ta emot tobbe och henrik på 18:de hål. Hade gått ganska hyfsat o Henrik blev avlöst av familjen Mackan. 
Lunch och glass avnjöts innan nästa stopp.
 


hem till Mamma o Pappa där den briljanta idén att vi skulle köra till Landskrona och spela minigolf kläcktes. Sagt och gjort bar det iväg till banan och efter ca en timme stod det en klar vinnare på pappret...... JAG!!.... hade vunnit över pappa med 9 slag ( och Henrik med 20 hehe ) första gången i mitt liv som jag lyckats slå pappa!!

Stilstudie



Väl hemma igen så skulle mammas gröna ärtsoppa ätas och parmesanmuffinsen utan parmesan och parmesantrekanter. det var fantastiskt gott (som vanligt :) ) och efterrätten var om möjligt ännu godare. marängtårta med mövenpickglass och färska frukter.. jummy... 



Vid tolv var det hemfärd och natti natti

Sandra 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar