söndag 30 augusti 2009

bröllop i dagar tre



Herr och Fru Alexandersson

Det var ett vackert bröllop! 
Färden avgick redan i fredagseftermiddag då brudparet bjöd på dagen-innan-bröllopet-fest. Lekar som kasta stövel, spotta groda och peta ner pennan i flaskan avverkades med  vår största tävlingsinstinkt. 

Framåt 11 tiden smög vi hemåt. 
Henrik skulle fixa det sista med toastmasteriet o jag skulle vara utvilad för att kunna sminka bruden vacker till hennes dag. 

Vaknade i panik på morgonen, sprang till min väska och ryckte upp alla saker på golvet. 
Det som inte fick hända hände.... 
Min ena sminkväska hade glömts hemma i Lund... panik.. 
en och en halv timme tills jag skulle möta upp bruden och en timme till Lund. 
Hjärnan gick på högvarv för att göra det bästa av situationen. Räknade ut att det enda jag verkligen behövde i min sminkväska var eyelinerpensel, ögonbrynsfärg + pensel. 
kollade igenom allt jag hade fått med mig och insåg att det nog skulle gå att fixa ändå. 
Vips så fick läppensel bli till eyelinerpensel, vilket faktiskt blev bättre än vad jag trodde o min dag blev räddad.. och annas med! 




Jag bröllopsfin utanför kyrkan




Vigseln var fantastisk fin och prästen var underbar
Nästan nästan snäppet bättre än vår (hur nu det är möjligt) 
Hon läste alla texter med sådan inlevelse att det blev så vacker o höll ett väldigt fint tal om kärleken och var väldigt personlig mot anna o martin... 
Insåg att jag inte varit i kyrkan efter att vi besökte st råby för att tända ett ljus.. 
det blev väldigt känslosamt när psalm 201 sjöngs.. fantastiskt vackert och tårarna bara rann ner från mina kinder.... 



Henrik in action! 
Telegram, dikter och presentationer av talare gick galant. All tid och förberedelse var värt mödan då det blev sååå lyckat. 
Månadstävling (som vi kopierat från cattis bröllop) var en stort hit. 
och sista månaden då brudparet skulle bjuda på drinkar vann JAG! 
(inte alls uppgjort eller så..) 
















Söndagens observation: 

Jag och Henrik bar ut våra grejer till bilen och när jag kom stod där i godan ro vid bilen så kom kocken ut från vårt lilla pensionat. 
hmmm... bodde han här?! och i samma kläder från bröllopsfesten?? 
efter en halv minut kom annas kompis ut och då föll allt på plats ;)  

Vi ska inte skriva om vad som anders hittade utanför deras fönster....





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar