måndag 28 januari 2013

helg


Helgen varade jättelänge kändes det som. I fredags kom familjen Levin och hade fredagsmys. Taco, gladiatorerna, godis och kortspel. En helt perfekt start på helgen. Naturligtvis vinst för mig och syrran :) Lördagen var det dags för en väldigt rolig grej. Rea på ZBH. I love it. I år var jag där en halvtimme innan de öppnade för att stå i kö!! och till min stora glädje och förvåning så var det bara att gå in och shoppa. Jag tror de hade glömt att låsa så när det väl började strömma in lite folk så var det liksom för sent. Vi plockade på oss saker samtidigt som personalen gick och satte prislappar på saker. Fanns en fin lykta som inte hade prislapp så jag frågade en kille, han visste inte som frågade en tjej som inte visste och frågade (vad jag tror) ägaren som kom och tittade.. kollade på de andra små lyktorna och sa.. ahh, ta samma 150 kr! Thank you! ett klipp på en lykta som kostade 599 kr :) nu står den fint i köksfönstret. Ett kuddfodral, 2 små lyktor, en krona och 1 ge bort present fick följa med hem. Jag var färdig innan de ens hade öppnat officiellt. Perfekt. När jag åkte därifrån så började det bli kaos på parkeringen.... Väl hemma igen så blev det till att packa och åka iväg till kungsbacka. Pizza hämtades upp och vi var framme lagom till kvällsmaten. Vi stannade över hos Joel och Jenny och söndagen innehöll även besök hos farmor och farfar och 1-års kalas hos Lex. Sötaste lille Lex har blivit 1 år och är nu en stor grabb som går om än ganska ostabilt men det går framåt. Trevligt sällskap, god mat och tårta o lite handbollsfinal på tv gjorde det till en alldeles underbart kalas. Molly trivdes oxå som fisken i vattnet. Klappa hunden nutte, prova lex nya bobbycar, mysa med agnes och busa med kusinkillarna. Tyvärr fick vi lämna kanske lite tidigare än tänkt då vädret var emot oss. Det fullkommligt vräkte ner snö och det gick inte fort hem. Henke fick köra och gjorde det väldigt bra, sakta och säkert. När det äntligen blev lite bättre väder, snö övergick till regn vid helsingborg , så kom dimman och man såg inte särkilt långt. Men vi kom hem till sist.....

Tack alla bobergarna för en trevlig helg!

// Sandra

1 kommentar:

  1. Tack själva! Sååå roligt att träffa er !
    Kram farmor&farfar

    SvaraRadera