torsdag 24 januari 2013

Blocket


Jag gillar blocket. Köpte senast ett jättefint bord för 340 kr. Perfekt. Har även sålt en del saker när vi bodde i Lund. Nu när vi skulle sälja 2 bord satte vi in de på blocket med hemort Landskrona. OMG. I Lund kommer fattiga studenter eller nån exotisk utbytesstudent, möjligtvis någon chic mammaledig kvinna som ska pyssla ihop en soffa från ett skrivbord när man satte in en annons. Nu pratar vi om en hel annan klimatzon. 2 bord åkte in på lördag förmiddag. Vid 15 var båda borden sålda till 2 olika tjejer. Ena skulle komma dagen efter och den andra meddetsamma, hon skulle bara få skjuts från sin pappa eftersom hon inte hade bil. Ganska snart så stod det klart att pappan inte ville köra eftersom det var kallt så då blev det ingen affär.. Tradigt. Den andra tjejen var väldigt intresserad men kunde inte komma på söndagen så då bestämde vi måndag kl 18. Måndagen kom. Allt var ok. vägbeskrivning skickad. Nummer skickade om de skulle behövas mer ingående vägbeskrivning. klockan blev 18. klockan blev 18.20. klockan blev 22.10 och ingen tjej dök upp eller svarade på mina meddelande. Nähä.. skikt oxå. 2 bord sålda och 2 bord fortfarande hemma + att jag redan sagt till flera att det ena bordet var sålt. Tidigt på tisdagsmorgon hör jag ett livstecken från tjejen. Hon hade flyttat hela dagen samt blivit av med sin laddare och kunde inte få tag på mig, dock kunde hon få tag i bil till på onsdag och komma och hämta bordet. Hon var ju intresserad. Okej, säger jag (vill ju bli av med det..) Tror ni hon kommer på onsdagen!!! Ohh no! skickar ett surt mail och förklarar att hon härmed inte kommer att få något bord! Börjar höra av mig till de som jag redan sagt att det är sålt till. En kille nappar direkt! Han var skitintresserad! Kanon, bordet är ditt! Får till svar: Jättebra! har ingen bil så kan ni köra och lämna det till mig? jag bor i centrala Landskrona... Ehhh... NO!... Bort med honom. Har dock lyckats få tag på en köpare till det andra bordet och lyckas bestämma tid. Yeahh.. idag kl 17.30. Naturligtvis blir vi sena från jobb. Hämtar upp Molly strax innan fem, ut på motorvägen vid lomma. Redan när vi kommer till Lund så börjar det tjockna till. Svänga av, stanna kvar, svänga av, stanna kvar... vi svängde, som tur var, av. Olycka och totalstopp. Men nu blev vi väldigt sena.. fick till svar att hon hade kört fel så det gjorde inget hon kom nog efter halv. Perfekt för oss. Svängde in på uppfarten 17.40 och skickade att nu var vi hemma.. 18.15 hade fortfarande ingen kommit. Jaha... men så kom ett ljus på vägen! In kom en supertrevlig tjej som förklarade att hon skulle hämta en annan blocketgrej i Landskrona innan hon kom till mig. Hon hade köpt en iphone och skulle testa GPS:en och endast knappat in gatan hon skulle till i Landskrona och hade visst kört blint efter vad den sa.... och hamnat i Ängelholm! Herregud.... men hon fick med sig ett bord och jag är säker på att det får ett bra hem :) I morse fick jag ett nytt mail av en kille som ville köpa det resterande bordet. Sa att de var kvar eftersom ingen hade kommit och hämtat det och han kunde gärna få komma redan på kvällen om han ville ha det. Svar: ska bara kolla med kärringen först :) . I rest my case, welcome to Landskrona.

// Sandra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar