fredag 23 december 2011

23 dec


Dagen före dan har Henrik varit ledig och dagen tillbringades mestadels på stan. Typ alla klappar skulle handlas. Av någon anledning så har jag varit väldigt seg på att handla i år. Jag som brukar ha koll i flera månader innan på vad som ska handlas och massa paket brukar ligga under vår gran. I år har vi inte ens gran och helt plötsligt var det bara julafton. Kände mig inte stressad men natten mellan ons/tors så kunde jag inte somna, slöt ögonen vid halv 1 för att öppna de igen halv 4... och de stängdes inte förrän 6 igen. Låg och funderade på vad som skulle handlas och vad som skulle fixas och allt som jag inte hunnit göra. Tydligen var jag ganska stressad av detta fast jag inte velat erkänna. Som tur är så sov Molly till halv nio på morgonen så jag fick några timmars sömn.. Thank you Molly!

Fick handlat massa paket och dessutom var jag och provade fina klänningar på whoops. Ska ju på bröllop till våren och jag hittade finaste, finaste, finaste klänningen! Känns bara liiiiiiite för tidigt att handla så jag spar på det lite. Tänk om jag hittar en ännu finare när det närmar sig datumet. åhhhhhhh!

Vid halv tre så var det på med ytterkläderna igen för att bege oss till min mormor. Vi skulle lämna av 2 julklappar och fika lite. Idag blev en liten avstickare från GI. Jag kan inte träffa mormor och INTE äta bullar och kakor. Mormor hade även besök av Morbror Sven och Sonja så det blev en uppdatering från Furulund och så fick Molly träffa en hund på nära håll för första gången. Det gick väldigt bra och Molly charmade oss som aldrig för. Dadadda och klapp, klapp, klapp och gång fram och tillbaka i vardagsrummet (med hjälp) var lite färdigheter som glatt visades upp.



På vägen hem så handlades fler julklappar och även bingolottobrickor till dagens uppesittarkväll. Ingen vinst :( taskigt... men jag har hunnit att slå in alla julklappar och fixat mina pepparkaksmuffins till morgondagens kalle anka tilltugg.

Nu ska vi packa för det blir övernattning hos syrran o sen blir det direkt iväg till Göteborg.
ingen rast och ingen ro

// Sandra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar