torsdag 25 augusti 2011

invasion..


De finns helt plötsligt överallt. Var man än tittar så ser man dom. De sjunger, skriker och dricker. De kastar sig i stora högar på torget. Skriker ut schlagersånger från balkonger. De har på sig olika färgglada kläder oftast en overall... de är.... LUNDASTUDENTER..... ja, herregud! nu börjar det.. nollningen. Men det ser ganska roligt ut :) Jag och Molly gick och småmös och skrattade åt alla olika saker de skulle göra. Det som är mest oroväckande är att de ser så unga ut. Då betyder det ju att jag är gammal......crap.



Något vi oxå såg (som jag absolut kunde vara utan) var en alldeles för bar rumpa.
Har man en kortkort klänning som slutar precis där låren börjar då ska man INTE luta sig fram och låsa cykeln. Och man ska DEFINITIVT INTE ha string på sig under en kortkort klänning, om man ska luta sig fram. A big no no...


på eftermiddagen var jag och molly på bvc för läkarkontroll av molly. vikt var exakt 7000 g och längd 65,5 cm. Läkarkontrollen gick bra förutom att Molly gallskrek sig igenom allt. Herregud va hon skrek och så kollade hon med sina stora ledsna blå ögon på mig och jag riktigt kände hur hon tänkte.. rädda mig! vill INTE.... mitt hjärta gjorde ont och jag blev helt svettig (kan vara för det var 40 grader i rummet) och när det hela var slut och jag fick ta henne och kramas så blev allt mycket bättre..mest för mig.

Idag har vi gjort ett nytt försök med banangröt som innehåller mjölk. Är beredd på kräkattacker men jag hoppas magen är ok för att få i sig lite. Måste börja ge gröt på kvällen eftersom Molly vaknar 3 eller 4 på natten och vill ha mat. ganska tröttande....

och by the way.. jag kan inte röra mig.

// sandra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar