tisdag 22 mars 2011

världens sötaste bebis 1 månad!


1 månadsdagen firades hemma hos mormor och morfar i Ålstorp 5.
det blev god middag och promenad i det fina vädret. Morfar skulle givetvis ut på äventyr och när vi var ända nere i en ska-bli-sjö med gyttja halvägs upp på benen så tyckte jag det var mindre kul och vi fick alla vända om igen :)
Måste ta tag i mina skor och sanera dom från all gyttja.

Tyvärr fick Molly sitt första riktiga magknip på natten. Mellan halv 2 och 4 så höll hon oss vaken och var väldigt missnöjd. Ammade så jag var nere på en liten a-kupa men det hjälpte lite. Strax innan 4 kom värsta braket x2 och jag har aldrig sett så mycket baj.
Stackarn var alldeles slut och efter blöjbyte somnade hon innan hon nuddade sin lilla kudde.

Igår fick vi besök av Ann-Sofie och hennes lille Jaime.
Han är stora killen nu och prat/skrek hela tiden :)
Ann-Sofie ska vara mammaledig lika länge som jag så det ska bli så kul att kunna träffas lite då och då.



Idag var det baddag för Molly. Det går bättre och bättre och nu är det bara skrik när det kommer vatten i håret. Vi har ju några baddagar kvar innan dopet så hon ska förhoppningsvis lära sig innan det är dags för det stora badet i kyrkan.

Vi var även på BVC idag och hälsade på Ylwa. Det var ju så fint väder så vi tog en promenad innan besöket och gick en runda i statsparken. Jättemånga gymnasiemänniskor hade fått vårkänslor och satt på gräsmattan och bänkar i parken och pussades..supergulligt.
Molly följer sin viktkurva kanon och väger nu hela 4590 g.



// Sandra

1 kommentar: