söndag 31 oktober 2010

Ullared!



I torsdags ringde väckarklockan 05.20. Dagen innan hade jag lagt fram kläder jag skulle ha på mig, shoppinglistan var packad och mitt visakortet låg säkert i väskan. Det var äntligen dags att bege sig till shoppinginfernot Gekås i Ullared. Klockan 6 hämtade jag upp Cattis och sen åkte vi till Annika som även stod för den stora bilen som skulle fyllas till bredden. 
Frukost åts i bilen och ca kvart över åtta körde vi in på parkeringen. 
Dagen börjades på barnavdelningen, regnkläder, bebiskläder, overaller, mössor och vantar hamnade i våra vagnar. Gick bort till leksakerna, där var det kaos, hur mycket folk som helst! Hittade fram till babygrejor som var längst in i varuhuset och hittade väldigt mycket! Försökte handla ganska neutrala saker rent färgmässigt men det var ganska omöjligt då allt var antingen i rosa eller i blått. Många saker hamnade i vagnen och nu har jag näst intill allt som behövs för vår bebis :) Nu hade klockan redan blivit 11 och det började bli dags för fika. Invigde det nya fina fiket på andra våningen. Klart mycket bättre än automatfikan de tidigare erbjöd. Köttbullemacka och sockerbulle slank ner och genast hade man fått mer energi för att shoppa vidare. Vi gick igenom varuhuset grundligt och när jag och annika stod vid klockorna uppenbarade sig den första kändisen, Boris! Han var snabb som bara den och gick med raska steg mot uppgången till andra våningen. Jag och Annika sprang efter med mobilen i högsta hugg och fick precis fångat honom på bild innan han försvann igen :) 

 


Boris! 



Klockan 3 gick vi ut för att äta. Pasta carbonara x3 beställdes. Efter maten gick vi till skoboo. Älskar skoboo! Annika och Cattis handlade bara barnskor medan jag äntligen fick tag på ett par  ballerinaskor med nitar för endast 167 kr :) 

Väl inne på gekås så träffade vi på Morgan i en av gångarna. Han höll på att plocka upp raklödderburkar på en hylla (med tanke på hans fart så jobbade han verkligen inte på ackord). Vi stod som många andra lite på avstånd och tittade. Till slut kom vi fram till att vi kunde ju fråga om han ville ta kort. Nja, kanske, ska vi?? Ja, varför inte! 
-Hej Morgan, vill du ta ett kort med oss??? frågade jag
Javisst! och sen blev det kramkalas (han hade nog fått gjort detta hundra gånger innan) 

Runt klockan 18 började kraften att ta slut och platsen i våra vagnar. 
Vi gick till kassorna och betalde ut oss och insåg vilket berg av grejer vi hade handlat. 
Skulle allt få plats i bilen??? 
Annikas saker fick plats i bagaget + lite av cattis. Resten skulle in i baksätet + jag! Fick in påsar på ena sätet och fick klämt in mig i mitten och sen fick Annika och Cattis packa på andra sidan. 

Sista stoppet blev Mc i Ängelholm innan bilen kom hem till Furulund igen.
En härlig dag och jag längtar redan till nästa gång!  

 


// Sandra 

1 kommentar:

  1. Jag längtar oxå redan till nästa gång vi ska iväg :) vi kanske ska satsa på att ta med ett släp då!!!
    Kram Cattis :)

    SvaraRadera