tisdag 7 september 2010

2 ska bli 3


Äntligen, äntligen är det vår tur att få ett barn. 

Är gravid i vecka 17 och mår bra. Vi gjorde ett test då jag gått 4 timmar över uträknad period och det blev ett blått streck. Helt otroligt! vägen hit har varit kantad av besvikelser och sorg men nu är det bara bara ren lycka som strålar ut från vårt hem. Jag trodde att jag skulle vara tacksam och att jag skulle vara lycklig när jag började må illa och kräka... men nä.. det var inte så glamouröst. Vissa dagar tänkte jag att detta gör jag aldrig om, aldrig.. När jag varit så trött på jobbet att jag gäspade med ca 5 minuters mellanrum.. Hela dagen!  När det enda jag kunde tänka på morgonen var att jag snart skulle få gå hem och lägga mig i sängen och sova.. när jag spydde i vasken eftersom jag inte hann in på toan... men det är det värt! 

Nu mår jag toppen efter att de första tre jobbiga månaderna är över och det börjar så smått synas på magen att det händer saker.. 
Den 16 feb kommer det vara dax. 




5 kommentarer:

  1. Vi är så glada för er skull.
    Joel med familj

    SvaraRadera
  2. Oj va roligt!
    Grattis!
    Hoppas att du snart mår bättre!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Bra jobbat, vi är så glada och lycklig fortsättning önskar vi! "farfar o farmor"

    SvaraRadera
  4. Ååh vad underbart!
    Stort grattis och lycka till =)
    Kramar

    SvaraRadera
  5. Hej Sandra & Henrik!
    Vi har misstänkt då vi sett bilder på er blogg... Ni har en underbar tid framför er! Ni ska bli något stort... FÖRÄLDRAR!!! Sååååå kul för er och ett stort grattis från oss i Sandskogen

    SvaraRadera