tisdag 27 april 2010

tomt


Enormt stora beslut är på väg att fattas!! 
Hårda förhandlingar har gjorts med markägaren Lindskog och hans sluga mäklare.. Ångest över att ta de rätta besluten och strategin över de olika buden har gett mig munsår i hela ansiktet (känns det som men bara vid näsan..) Dessa får jag bara när jag är satt under väldigt stor press o stress och antagligen har nog vårsolen lite skuld i det hela oxå. Just nu är vi 20 000 kr ifrån varandra, säljaren och vi.... så imorgon är vi antagligen en tomt rikare och ca 1 miljon fattigare :) och var är mamma o pappa när man som mest behöver prata med någon äldre och klokare än en själv!?. jo Turkiet!! tur att det finns mobiler så att jag kunde få prata av mig lite... det är även tur att syrran kunde ställa upp och trösta mig när jag nästan fick panik på jobbet över dessa tunga beslut. 

// Sandra 


2 kommentarer:

  1. Hoppas ni får till det med tomten. Glenn-Joel

    SvaraRadera
  2. Hej Sandra & Henrik
    Tack för kommentaren, vi blir så glada över att några andra är intresserade av vår lite torftiga blogg...Ja visst är det fint även om det känns helt overkligt att vi ska flytta in om bara några dagar, 19 maj (om slutbesiktningen är okej)
    Angående ritningen så stämmer den ju inte som sagt med den vanliga. Vi var inte så nöjda med den övre hallen så Lars Westling på LB-hus presenterade detta alternativ. Så vitt jag vet så är det det första som byggs. Det är lite svårt att säga om förändringen blev bättre men jag tror att man nu iaf kan utbyttja platsen bättre...som en liten mys/tv-hörna kanske eller läsplats. Tyvärr fick vi inte av kommunen bygga två kupor på taket. Det ansågs för stort så dt blev en trefackskupa ist (tror jag :) )men det blev ju bra ändå även om badrummet blev lite litet kan tycka. Å andra sidan har vi ju två badrum.
    Lycka till nu i dag och det ksa bli spännande att följa er blogg.
    //Susanna & Henrik ;)

    SvaraRadera