måndag 18 juli 2011

I love TV

Sista dagen i huset var det städning som gällde för mig och Molly. Henrik var på Familjegolftävlingen på Eslövs golfbana och kämpade för att få hem pokalen detta året oxå. Bytte sängkläder, plockade leksaker, dammsugade och diskade. Diskade i typ 2 timmar (diskmaskinen hade veckorna innan gått isönder, fruktansvärt! ) Ungefär vid tolvtiden så började molly smågnälla och det var dax för mat. Time for action.. Dagen innan hade de enda kanalerna på teven, 1, 2 och tv4 blivit svarta och ersatts av en text där det stod att det inte fanns någon kontakt med boxen. Jobbigt... jag visste dock att det fanns en dvd och att kidsen dagen innan hade tittat på dumma mej så jag var ganska säker på att jag skulle kunna glo på något skojsigt. Eftersom amningarna tar mellan 45 min till en timme så är det ganska roligt att titta på något annat än en vägg så jag var ganska mån om att få till något på den fina svarta teven. Tror ni jag fick igång dvd???? NOT.. allt annat var på stand by och lyste fint, wii, playstation, stereon och boxen men inte dvdmaskinen.. tryckte på alla knappar och sladdar .. men icke.. nu började molly storgnälla och jag visste att det inte fanns så mycket tid kvar innan stortjut. Snabbt fick jag plockat till mig dvd med supethjältarna och sprang in i sovrummet där det finns en liten tv och dvd. Fick fram en stol (dvd på högsta hyllan) och klättrade upp och fick i skivan :) Slängde fjärrkontrollen i sängen och fick upp Molly, som nu var väldigt hungrig, intog position och gav henne boppen. Nöjd var jag och greppade fjärrkontrollen för att trycka på play och se filmen. Hittar inte "starta filmen" i menyn.... har fått in disc 2 som bara innehöll extra material. Darkness.......

// Sandra

1 kommentar:

  1. I feel you. Det är DÖDEN att inte ha ngt att titta på. Jag brukar rigga upp i soffan innan jag går och lägger mig. Kudde till nacken och kudde att stötta armen på, bredvid lägger man fjärrkontrollen och kräklapp och sist men inte minst häller jag upp kokt vatten i flaskan så att det bara är att micra direkt. Sen måste man ta det i en viss ordning. In och säga hej innan gallskriken börjar, kanske t.o.m. försöka med nappen sen snabbt ut i köket och på med micron i med ersättning, skaka, placera den färdiga maten strategiskt sen upp med ungen, byta blöja, skoja lite (eller snarare distrahera för att han ska glömma att han är hungrig) men inte för mkt då bryter helvetet lös. Sen in i vardagsrummet med honom på ena armen och snappa upp flaskan i farten. Snabbt trycka på tv:n och sen landa i soffan. Helst få en rätt kanal också innan man börjar mata för sen är bägge händer upptagna. Det är ett helt projekt. Skulle då inte tv:n funka eller man får in tv-jävla-shop kollapsar min värld. Och får inte W mat inom tre sekunder efter att han börjat gny kollapsar även hans värld. Vill jag lova. Puh.

    SvaraRadera