tisdag 19 juli 2011

31 år


Då var dagen kommen då man blev hela 31 år. Förkyld och säkert 5 nya grå hårstrån..crap. Men jag är glad ändå. Dagen började med sång, paket och frukt + juice i sängen. Fick örhänge, flaskhållare till vagnen, cosmopolitan, choklad och Zumba. Här ska det svettas framför teven :) Finfrukost fick jag och dagens andra sång, denna gång i telefonen, av mamma och pappa. Fick även under dagen och kvällen skönsång av Martin med familj, syrran med familj och Cattis med familj! Det var ju kalasfint väder så vi gick ut en sväng på stan. Hälsade på söta emma och köpte hårprodukter för lite födelsedagspengar jag fick av fina mormor med posten. Vi gick vidare och hittade detta finurliga tält. Cykla din egna smoothie! Tyckte detta var så roligt så vi kunde ju inte bara gå förbi. Henke fick cykla eftersom jag var krasslig ;) Mango, passionsfrukt, banan, apelsin, juice och vaniljyoggi blandades av henkes cyklande och sen hade vi en jättegod dryck!


Molly tyckte nog oxå den såg god ut för 5 minuter senare så kom "jag är hungrig, ge mig mat NU!!"-vrålet. Gick till biblioteksparken och hittade en bänk i skuggan som var lite avsides och där satte vi oss för att mata lilla Molly. Henke som har en Ifön nu tog tillfället i akt och surfade runt lite för att hitta lämplig underhållning för mig och Molly. Vi fick höra olika tolkningar av gullefjun och denna var ju klart roligast



Efter amning och 17 olika versioner av gullefjun så gick vi till mitt önskemål av fikaställe.
Per Tutti
Det är den klart godaste glasstället i stan. Väl värt ett besök. Eftersom jag fyllde år så gick jag all in och beställde den största glassen dom hade. Sjukt gott :)



Vi hade ju egentligen fixat barnvakt till kvällen men jag var ganska snuvig och sleten och barnvakten (syrran) hade fått öroninflammation så vi bestämde att vi fick ha egentid någon annan kväll istället. Så vi bestämde oss för filmkväll + mat från wraphouse. Gick till hemmakväll och hyrde 4 (!) filmer. Valentines day, The tourist, true grit och black swan. Bestämde att jag ville se black swan först. Den var mörk. riktigt mörk. En typisk oscarsfilm. Tror inte jag har tryckt en kudde för ansiktet så många gånger under en film sen jag såg Scream när jag var typ 17. Har fobi för när andra pillar och framför allt klipper naglar och då var detta ingen bra film om man har den åkomman. Henrik slutade att titta efter halva och började leka med "tadaaa" sin ifön. Hade ju läst på andra bloggar att denna skulle vara så bra men jag tyckte bara den var en riktigt konstig film. För att summera: Molly ska aldrig gå i balettskola!

sen var min härliga dag slut

// Sandra


2 kommentarer:

  1. Eh hehe, får lite dåligt samvete nu. MEN jag skrev faktiskt att man fick ont i magen av den ;-)
    Låter som en mkt bra födelsedag i övrigt, grattis i efterskott :-)

    SvaraRadera
  2. Det kan du gott ha!! ;) herregud vilken obehaglig film. Tror nästa film får bli valentines day för att jämna ut det hela lite...
    Tack tack, hoppas du numera är nöjd ägare av crosstrainern..

    SvaraRadera