onsdag 15 augusti 2012

Telia vs Elgiganten


I lördags var jag och Molly och handlade nya hemtelefoner. Täckningen är ju inte så bra här ude på lannet så det funkar inte med att bara ha mobiler. Det har vi konstaterat efter sisådär 573 st "Hållå!? hör du mig?!... Hållåå!!. från den andra sidan i varje telefonsamtal. Så sagt och gjort så åkte vi till center syd och den trogna Teliaaffären. Vi gick in tog nummerlapp. Nr 9. Nr 6 lyste rött på tavlan. Det här borde ju inte ta så lång tid. Efter 10 minuter utan någon nummerförändring så gick jag in på polaren o pyret som ligger mittemot. Jag kollade igenom hela reahyllan. Molly lekte med de flesta leksakerna och personalen. Sneglade in i teliabutiken. Ingen förändring. Jag kollade igenom alla nyinkomna kläder. Molly lekte med polaren personalen, rymde 3 gånger, drog ner mössorna från hyllan och fick kex. Efter att ha testat alla mössor gick vi in i teliabutiken. Ingen nummerändring. AHH va F---n... började bli smått irriterad. Kollade med långa blickar på de två tjejerna som stod där bakom kassan. Hörde flera suckar från övriga kunder som hade väntat länge. Till slut kom det fram en gubbe och frågade vilket nummer jag hade. nr 9 sa jag. Då får du mitt, jag orkar inte vänta. Jippi! mitt nya nummer? nr 8. väntade ungefär 7 minuter till. Då hade Molly sagt hej till alla som stod och väntade, kastat ner alla skal på den nedersta hyllan och smitit in bakom kassan 2 gånger. Ingen nummerförändring. Efter 33 minuters väntan allt som allt så hade även jag fått nog och särskilt Molly, hon ville inte vara kvar längre. Jag gav en sista sur blick till personalen sen sa jag högt och tydligt till mannen som hade börjat prata med Molly - Nu ger vi upp! har tyvärr inte hela dagen på mig... hejdå! Herregud! Får man verkligen hålla på med en och samma kund som inte kan bestämma sig vilket abbonemang han vill ha?sedan vilken mobil och slutligen vilket skal/skydd som passar bäst?! Till slut kom jag ju på att det är ju till elgiganten eller mediamarket som jag ska ju! Att jag inte tänkte på det innan.... Körde till elgiganten. In i butiken. Första hyllan i affären var där massa telefoner (många fler än på telia och billigare). Tog väl ungefär 1 min och 25 sekunder innan jag stod i kassan med min telefon. Ute igen efter 3 minuter. Love elgiganten!
Går aldrig mer in i en teliaaffär....

// Sandra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar