måndag 13 augusti 2012

Söndag



Dagen började med en biltur och slutade med en massa bilturer. Första gick hem till mamma och pappa. 
Pappa behövde skjuts till Svalövs GK så Molly och jag ställde upp. Vi behövde hålla oss undan hemifrån så Henrik kunde måla huset ostört. Pappa och bag blev avsläppta och vi styrde hem igen genom Billeberga. Då fick jag en liten snilleblixt. Är ju inte jätteofta jag är i billebergakrokarna så jag tänkte att jag tar en liten omväg för att se om jag skulle kunna hitta huset jag sett så många gånger på Christins blogg. Körde på måfå (där är två vägar att välja på ;) ) och där helt plötsligt i en sväng uppenbarade sig ett litet sött hus och en vit grind. Lika fint som på hennes sida. 
Behöver ni lite trädgårdstips eller GI-inspiration så ska ni verkligen besöka hennes blogg. 
Väl hemma igen så blev det lunch, sovstund för molly, storstädning och målning. Kvart i fyra satt vi i bilen igen och körde då mot Ålstorp. Vi skulle hem till syrran för att kolla på handbollen. Finalen var en alldeles för viktig match för att se på vår halvtaskiga tv-mottagning.. och så nära det var. Trodde vi skulle ligga under med 7 bollar efter 15 minuter. Men icke.. Det var ju tom ganska spännande och ett tag trodde man ju nästan att det skulle kunna gå att slå fransmännen. Men trots alla kom igen-skrik, hopp i soffan, glädjetjut och neeeeeeejvrål så blev det förlust. Men all heder åt landslaget, silver är verkligen inte fy skam. Därefter var det in i bilen. Köra till häljarp- beställa pizza. Köra hem-byta bil. Köra till syrran -byta bil. Köra till Landskrona-lämna av syrra + mange. Köra mot enkelriktat- oh yes. Köra hem - äta pizza med henke och alla kidsen. Köra till Landskrona- hämta syrran + mange. Köra hem - hämta upp kidsen. Köra hem syrran + familj. Byta bil- köra hem.. sova. 
Stort grattis till landslaget men framför allt till syrran och mange som firade 12-årig bröllopsdag.

// Sandra 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar