tisdag 22 november 2011

Taklagsfest


Idag kommer taket att vara tätt så det skulle vi fira. Eller rättare sagt byggarna fick fira. Frågade om de ville ha tårta och det gick ju alltid ner men om de fick välja så helst smörgåstårta. Så igår beställdes smörgåstårta till alla byggarna på Ica Maxi. Jag och Molly sov till 10 i åtta sen var det snabba puckar och vi var på Ica halv 9. En jättefin rostbiffstårta hämtades upp och Molly fick för första gången åka kundvagn.

Vi åkte till tomten för att lämna av maten. Helt öde och bara en bil. Tänkte de har kanske inte kommit än?? gick där och lalla lite och sen knackade jag på deras lilla bod. Där satt 5 hungriga byggare och bara väntade på tårta :)


När vi lämnat av vad vi skulle så tog vi lite kort och sen åkte till mamma o pappa för att äta frukost. Molly hamnade lite för nära baklådan men det höll henne sysselsatt medans jag fixade till mat. Tydligen skulle allt ner på golvet.. allt brukar ju hamna där...



Nu är vi hemma igen och jag ska fixa lunch.


// Sandra



1 kommentar:

  1. Jag har också en Molly och blir varm av att se fler Mollysar:)

    //Ami

    SvaraRadera