måndag 25 januari 2010

Party x2

I lördags hade vi en fullspäckad dag, kväll och natt.
eftersom det var lördag så fick vi sova tills vi vaknade, känns alltid så lyxigt även om man oftast vaknar innan 9. Frukost samtidigt som det var vinterstudion sen halv tolv var det dags för dusch för att sen göra sig festfin! Klockan tolv kom Familjen Anderberg på snabbbesök för att hämta Annikas hattar, sin väska och johans glasögon. Klockan 13.00 var det avfärd mot Borgeby Kryddgård där det skulle inhandlas till Carinas inflyttningspresent. Vi var 5 st så det skulle plockas en hel del :) hade lite koll men bad ändå att tjejen i kassan att räkna ihop. Miniräknaren kom fram och jag blev lite förvånad när hon sa 414 kr, tyckte det borde varit nåt på 300 men närmre 400. Jaja tänkte jag vi tar det. Det störiga var att tjejen bara knappade in 414 kr och slog inte in sakerna en och en... ångrar mig så sjukt mycket att jag inte protesterade eftersom jag snabbräknade i bilen och kom fram till 380 kr. Surt sa räven...
Kvart över två anlände vi till Klöfvers. Jag hade gjort upp en deal med fru klöfvers att jag skulle fixa hennes ögonbryn och smink mot att hon lockade mitt hår. Cattis glad och jag glad. Halv fyra körde vi mot Carinas lägenhet i Kävlinge.
Jag och min söta Carina

När vi anlände fanns redan Birthe och familjen Herold/Östberg, + Carinas mammor och pappor och plastbror på plats. Som vanligt hade Carina kock gjort ett utmärkt jobb med maten. Lite småplock i form av matmuffins, potatisbakelse, kycklingspett, laxfyrkanter och bröd med fantastiskt goda hemmagjorda tapenader... mums mums mums....


Vi stannade till kvart i sex då vi skulle vidare til Furulund för att hämta upp Anderbergs och sedan köra tillbaka till Lund. Lite spontanförfest med klädbyte, sminkpåbättring, strumpbyxebyte och packning av alkohalhaltiga drycker. Vi lyckades beställa taxi eftersom ingen av oss visste var maskincaféet låg. Tyvärr visste inte taxichauffören det heller :) efter total förvirring och en Kristina som inte svarade i mobilen fick vi tag på Annikas föräldrar som guidade oss en bit men vi fick hoppa av och gå sista biten för då hade vi klöddat så mycket så vi kunde bara inte säga du får nog backa igen...
Hatt fest var det och fina hattar hade vi





25-års pinglan!!
Stina hade fixat mingelbingo och det var supertrevligt men efter en timme stående med mina sitta-fint-på-en-stol-skor så var jag väldigt glad när det blev dax för att sätta sig vid bordet. Jättemumsig kycklinggryta serverades och sen var det ganska mycket studentsnack. Funderade på om jag skulle dra i med att vara proffessor i teknisk fysik men nä..

Var väldigt förvånad över att det mesades sjukt mycket vid snapssångerna. Kändes inte alls studentmässigt. Tänkte tillbaka på min egna fest då alla stod på stolarna och skrek ut snapsvisor till höger och vänster :)





Det var trevligt och svängigt
Nattens höjdpunkt var när Johan skulle anama kidsen stil med att visa lite hårig bringa.




// Sandra

1 kommentar:

  1. Här har man tydlingen ingen censur på den här bloggen :)

    //Johan

    SvaraRadera