lördag 14 april 2012

hej hej

Bredband is in da house!
Nu ska det bli lite bättre uppdatering på denna blogg!

Molly sover lugnt i sin joggingvagn utanför och jag passar på att fixa present till nästa veckas dop och uppdaterar bloggen lite. Vad har då hänt sen sist?

Vi har haft massa trevliga besök som velat se huset och naturligtvis träffa oss :)

Molly har lärt sig att gå! Blir tuffare och tuffare och släpper taget ganska ofta och ger sig ut på små promenader. Min duktiga flicka! Vi har även fått dagisplats. Dock inte på det dagiset som jag ville ha från början som bara ligger på andra sidan skogen utan på vårt företagsdagis Tetra Framtiden. Vi var där på öppet hus i veckan och det verkade jättebra. Fina lokaler och trevlig personal. Molly trivdes som bara den och gick från famn till famn och var inte alls blyg eller försiktig. Känns skönt i mitt mammahjärta. Henrik ska ta inskolning i augusti :)

Trädgården börjar ta lite form. Henrik kör på med jordfräsen och gräver ut för trädäcket på framsidan. Det kommer att ta sin lilla tid det här med trädgård men det kommer nog att bli fint när allt är klart.

Vi har fått upp en tavla! ohhh yes.....

Imorgon fyller Pappa pensionär! Så ikväll är det kalas på femman men vi firade lite även förra veckan eftersom syrran med familj är i alingsås denna helgen. Det blev påskfirande med konstrunda och buffé på mageretetorp gästgiveri. Det var så sjukt gott så jag blev lite ledsen när det började bli fullt i magen ;) kan varmt rek ett besök där.

Nu vaknade mollypolly..

Haj haj
Sandra


1 kommentar:

  1. Trefligt! Skoj att M börjat knata runt och skönt att ni fått dagisplats! Vi har fortfarande inte fåt svar ...

    Du, tänkte bara fråga lite om din GI-diet. Fick för mig att du följde "GI dag för dag", kan det stämma? Körde du slaviskt (följde recepten exakt och power walkade/joggade flera ggr i veckan) och hur gör du nu? Känner att jag MÅSTE komma igång nu ... :-)

    SvaraRadera