måndag 20 december 2010

föräldrargrupp


Idag var sista gången på vår föräldrargrupp. Jag hade såå stora förväntningar på gruppen. Inte så mycket på det som skulle vara innehållet utan mer på deltagarna. Jag skulle få träffa tjejer som jag antagligen skulle umgås med massor efter förlossningen. Mina lattemorsor... kan bara säga... besviken!!! Vi var bara fyra par på hela kursen och ingen som jag kände nån sorts samhörighet med. 1 tjej i 40-års åldern som knappt kunde prata svenska, en kicker hästbrud och en tjej som nog fortfarande bodde hemma. Träffarna var väl ganska bra men det var bara jag och henrik som ställde frågor och var lite aktiva. Vår unga mamma var bara sjukt rädd för förlossningen, hästtjejen sa inte ett ljud på 3 träffar och mannen till den 3 fick översätta allt hon ville få fram. Till råga på allt så bodde ingen i stan! en från kvärlöv och en från löberöd.. tur att jag har andra kompisar som oxå ska ha barn ungefär samtidigt som jag så att jag får min del av allt lattedrickande/mammatjat/bebisgullande på olika fik i stan. Första träffen skrev alla ner sina mailadresser så att vi kunde höra av oss när vi fött våra barn... kan sätta hur mycket som helst på att jag aldrig kommer att få ett mail från nån och jag kommer definitivt inte att skicka ett. 

// Sandra 

2 kommentarer:

  1. Vi kan ju dricka latte :-) Men jag gillar ju inte kaffe och du får en trotsig 1-åring med på köpet men det funkar kanske ändå! Kram

    SvaraRadera
  2. Härligt Kerstin! jag räknar med att du ska underhålla mig lite och självklart så får Juno oxå komma med :)

    SvaraRadera